Το ταξίδι του Βέρντι στην Αίγυπτο
Όταν ο Ερωτόκριτος τραγουδά στην Αρετούσα τα θλιβερά μαντάτα της εξορίας του, αναδεικνύει σε μία αποστροφή το λόγο που πρέπει να αποχωριστούν ο ένας τον άλλον. «Κατέχω το κι ο κύρης σου γρήγορα σε παντεύει, ρηγόπουλο, αφεντόπουλο σαν είσαι συ γυρεύει». Έτσι, συνειδητά ή ασυνείδητα κατονομάζει τον μεγαλύτερο εχθρό του έρωτα: την εξουσία και τις συμβάσεις που φέρνει στη ζωή του ανθρώπου. Την ίδια αντίθεση βλέπουμε στην σύγκρουση μεταξύ της αγάπης του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας και της αντιπαράθεσης των φεουδαρχικών οικογενειών τους.
Η ιστορία της Αΐντας, της πριγκίπισσας της Αιθιοπίας που ερωτεύεται τον Αιγύπτιο Ρανταμές, πολέμιο του πατέρα της και του βασιλείου του, είναι μία άλλη όψη της θεματικής που συναντάμε στα αριστουργήματα του Κορνάρου και του Σαίξπηρ, έργα που μέσα από διαφορετική πλοκή αφηγούνται την ήβη του έρωτα που επαναστατεί και φιλοδοξεί να διαλύσει τις σχέσεις εξουσίας που διαμορφώνει η ανθρώπινη φύση και κοινωνία.
Την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι σε τέσσερις πράξεις και σε λιμπρέτο του Αντόνιο Γκιζλαντσόνι, έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το αθηναϊκό κοινό για τέσσερις παραστάσεις στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, σε μία νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στα