Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
13'
Κείμενο:
cercruise5663667.jpg
Κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Κέρκυρας. [Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi]

Ποιον συμφέρει ο τουρισμός της κρουαζιέρας;

Πόσα ξοδεύει ένας τουρίστας κρουαζιέρας σε σχέση με έναν παραδοσιακό ταξιδιώτη και πόσο βλάπτει το περιβάλλον; Γιατί τα ελληνικά λιμάνια δεν λένε ποτέ «όχι»; Επιχειρηματίες του τουρισμού και κάτοικοι των νησιών-προορισμών μιλούν για τα οφέλη και τις απώλειες.
Κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Κέρκυρας. [Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi]

«Ο τουρισμός κρουαζιέρας αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης της εθνικής και τοπικής οικονομίας», διαβάζουμε στις δηλώσεις της τέως Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Ολυμπίας Αναστασοπούλου. Την ίδια στιγμή δεν είναι σπάνιο να ακούμε ντόπιους και επιχειρηματίες στα δημοφιλέστερα νησιά της Ελλάδος να παραπονιούνται για τις ορδές των τουριστών, που δημιουργούν προβλήματα στην ποιότητα ζωής τους και ταυτόχρονα «δεν αφήνουν τίποτα» στον τόπο. Τελικά ωφελεί τις τοπικές κοινωνίες η κρουαζιέρα; Η απάντηση εξαρτάται από το ποιον θα ρωτήσεις.

Προσιτή αίγλη

Όταν ο Κώστας, 89 ετών σήμερα, ξεκίνησε να πηγαίνει τις πρώτες του κρουαζιέρες, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. «Τότε φορούσαμε σμόκιν οι άντρες για τις βραδινές εκδηλώσεις και οι γυναίκες μακριές τουαλέτες. Έβλεπες κόσμο μόνο κάποιου επιπέδου» λέει στο inside story σχεδόν νοσταλγικά, ενθυμούμενος τις δεκάδες κρουαζιέρες που έκανε σε Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. «Λόγω της ναυπήγησης των μεγάλων σκαφών και λόγω του σκληρού ανταγωνισμού, μειώθηκε το κόστος των εισιτηρίων και έτσι είναι πιο προσιτές πλέον οι κρουαζιέρες για όλους» συμπληρώνει.

Όπως μας εξηγεί, η κρουαζιέρα συμφέρει πολύ τους τουρίστες, καθώς αν έπρεπε κανείς να

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη