Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
untitled-1.jpg
Charlotte Perriand, Le Corbusier και Pierre Jeanneret στον Μαραθώνα, 1933. Δεξιά, κάποια από τα εμβληματικά έπιπλα που σχεδίασαν.

Corbusier, Jeanneret, Perriand: Σαν «τα τρία δάχτυλα του ενός χεριού»

Μία έκθεση φωτίζει τη γόνιμη συνεργασία των τριών μεγάλων του ντιζάιν, κυρίως όμως αναδεικνύει τον ρόλο της παραγνωρισμένης γυναίκας σχεδιάστριας.
Charlotte Perriand, Le Corbusier και Pierre Jeanneret στον Μαραθώνα, 1933. Δεξιά, κάποια από τα εμβληματικά έπιπλα που σχεδίασαν.

Όταν το 1927 η νεαρή σχεδιάστρια Charlotte Perriand χτύπησε την πόρτα του ατελιέ του Le Corbusier στη rue de Sèvres του Παρισιού, η απάντηση που έλαβε ήταν «δεν κεντάμε μαξιλάρια εδώ». Οι επαγγελματικές ευκαιρίες για τις γυναίκες στο ντιζάιν ήταν ακόμα κλειστές. Παρότι η Σχολή του Bauhaus δεχόταν γυναίκες, δεν τους έδινε πρόσβαση στις σπουδές του ντιζάιν και της αρχιτεκτονικής, αλλά τις έστελνε στα εργαστήρια υφαντουργίας.

Η πραγματικότητα της εποχής όμως δεν σταμάτησε την τολμηρή και γεμάτη ζωντάνια 24χρονη Γαλλίδα που είχε εμπνευστεί από το βιβλίο Vers Une Architecture (1923) του Le Corbusier. Όραμά της ήταν να δημιουργήσει ένα ντιζάιν με νέα, βιομηχανικά υλικά και να συστήσει έναν μοντέρνο, ευχάριστο και πρακτικό τρόπο ζωής στο ευρύ κοινό. Την ίδια χρονιά, όταν ο Le Corbusier επισκέφθηκε το Salon d’Automne του 1927 και είδε την εγκατάσταση Βar sous le toit, ένα δωμάτιο-μπαρ που η Perriand είχε δημιουργήσει αρχικά στο διαμέρισμά της, εντυπωσιάστηκε από τη χρήση του αλουμινίου, του γυαλιού και του χρωμίου στα έπιπλα και τα χωρίσματα.

Image
fisher_0004.jpg
Το Bar sus le toit της Charlotte Perriand στο Autumn Salon του 1927 που έκανε τον Corbusier να την προσλάβει αμέσως.

Αμέσως η Perriand προσελήφθη και εντάχθηκε ως ένα από τα πιο ενεργά και μόνιμα στελέχη του ατελιέ του Corbusier για μία δεκαετία, συνεχίζοντας και

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη