Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
14'
Κείμενο:
aihuman

Αγριεύουν οι μάχες γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη

Αν το inside story ήθελε να αναδημοσιεύσει ένα ρεπορτάζ των New York Times, θα έπρεπε να το χρυσοπληρώσει. Πώς γίνεται λοιπόν το ChatGPT και τα σχετικά εργαλεία να διαβάζουν ό,τι υπάρχει στο διαδίκτυο κι έπειτα να διαθέτουν αυτή τη γνώση στους χρήστες τους, χωρίς να τους κοστίζει; Τα πράγματα είναι σύνθετα· όμως οι δημιουργοί περιεχομένου είναι έτοιμοι για μάχη.

Τους τελευταίους μήνες, οι εξελίξεις στον τομέα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης ήταν καταιγιστικές: από την ξαφνική αποκαθήλωση και τον επαναδιορισμό του Σαμ Όλτμαν, γενικού διευθυντή της OpenAI, της εταιρείας που έφτιαξε το ChatGPT και το Dall-E, μέχρι το λανσάρισμα του Gemini, του εργαλείου παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης της Google. Το αποκορύφωμα ήταν ίσως η παρουσίαση της Sora, του εργαλείου της OpenAI που μπορεί να παράγει σύντομα βίντεο (έως ένα λεπτό) σύμφωνα με τις οδηγίες των χρηστών.

Φαίνεται πως οι μεγάλες εταιρείες λογισμικού –η Google, η Meta και η Microsoft, που αποτελεί ουσιαστικά την επενδυτική ραχοκοκαλιά της OpenAI– παίζουν μόνες τους μπάλα σε αυτό το γήπεδο, με κάποιες μικρότερες εταιρείες όπως η Midjourney και η Stability AI να έχουν επίσης βγάλει στην αγορά αξιοπρόσεκτα εργαλεία δημιουργίας εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη. Όμως, η αλματώδης ανάπτυξη των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης δε θα ήταν δυνατή χωρίς τον τεράστιο όγκο δεδομένων που αντλήθηκε από το διαδίκτυο και χρησιμοποιήθηκε για την εκπαίδευσή τους. Τώρα, οι δημιουργοί αυτού του περιεχομένου, το οποίο υπόκειται σε καθεστώς πνευματικής ιδιοκτησίας, ζητάνε τα ρέστα από εταιρείες όπως η OpenAI, με τη

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη