Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κατηγορία:
celolita010_cin01015_097.jpg
Σκηνή από τη «Λολίτα» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, 1962. [Photo12.com-Collection Cinema/Photo12]

Η Λολίτα καταλάβαινε ότι το σεξ είναι κάποιες φορές προϊόν συναλλαγής. Το ίδιο κι εγώ

Η έφηβη ηρωίδα του Ναμπόκοφ, που έγινε δυο φορές ταινία, ήταν πράγματι θύμα εκμετάλλευσης, αλλά γνώριζε επίσης τη λειτουργία του σώματός της σε μια πατριαρχική οικονομία. Φιλοσοφικά μιλώντας, οι περισσότεροι από εμάς συναινούμε στην εκμετάλλευσή μας.
Σκηνή από τη «Λολίτα» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, 1962. [Photo12.com-Collection Cinema/Photo12]

Υπάρχει μια στιγμή στην ταινία Λολίτα (1997) του Έιντριαν Λάιν που έχει εντυπωθεί στη μνήμη μου. Ήμουν πιθανώς γύρω στα 12, ήταν αργά και παρακολουθούσα την ταινία στην τηλεόραση. Η Λολίτα και ο κηδεμόνας, εραστής ή κατακτητής της, μετακινούνταν ανάμεσα σε ελεεινά μοτέλ, η ρομαντική αισθητική εξασθενούσε, μέχρι που βρίσκονται να παλεύουν πάνω στα σεντόνια σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Το κρεβάτι καλύπτεται από νομίσματα. Ο Χάμπερτ έχει ανακαλύψει ότι η Λολίτα φυλάει τα χρήματα που έχει συνηθίσει να της δίνει ως πληρωμή, και ξαφνικά φοβάται ότι τα μαζεύει για να τον παρατήσει, κάτι που δεν είχε σκεφτεί μέχρι τότε. Οι λήψεις της κάμερας είναι οικείες, βίαιες και δυσάρεστες, και σε μεταγενέστερη σκηνή η Λολίτα φωνάζει: «τα κέρδισα αυτά τα χρήματα!» Καταλαβαίνουμε ότι η Λολίτα έχει μάθει ότι οι σεξουαλικές πράξεις έχουν οικονομικό αντίκρισμα.

Η δική μου συνειδητοποίηση ήρθε μέσα σε διαφορετικές συνθήκες. Όπως και ο Χάμπερτ, κάποιοι από τους άντρες που εκμεταλλεύτηκαν την ευάλωτη θέση μου δεν είχαν πιθανώς συνείδηση του ρόλου που έπαιζαν στον αγώνα εξουσίας μεταξύ μιας φτωχής νεαρής γυναίκας και των ανδρών που θα μπορούσαν να της προσφέρουν τους πόρους τους. Ο Χάμπερτ την εκμεταλλεύεται

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη