Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
15'
Κείμενο:
2557962_18_ioyl.jpg
Στιγμιότυπο από τον Σταθμό Λαρίσης του ΟΣΕ, στην Αθήνα [EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ]

Γιατί δεν αναπτύχθηκε ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα

Η έρευνά μας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι χωρισμένη σε τρία μέρη. Μετά το A’ Μέρος, ακολουθούν η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ μαζί με τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο περί παροχής δημόσιας υπηρεσίας και στη συνέχεια η ασφάλεια του δικτύου.
Στιγμιότυπο από τον Σταθμό Λαρίσης του ΟΣΕ, στην Αθήνα [EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ]

Αν οι αποφάσεις των Ελλήνων πολιτικών τα τελευταία 30 χρόνια ήταν καθοριστικές για την πορεία της Ελλάδας και οι επιλογές τους σωρευτικά οδήγησαν σε ένα υπέρογκο χρέος του κράτους και απαξίωση του Δημοσίου, υπάρχει ένας τομέας που όλη η κακοδιαχείριση, και όχι μόνο η οικονομική, αντανακλάται σε αυτό: είναι ο σιδηρόδρομος της χώρας.

Με αφορμή αυτά τα χαρακτηριστικά και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της μοναδικής μέχρι τώρα εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, η οποία πουλήθηκε σε μία μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία με πολύχρονη εμπειρία στο σιδηρόδρομο, την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, το inside story ερεύνησε τον κλάδο και διαπίστωσε ότι τα παράδοξα συνεχίζονται.

Μέσα από το τραίνο

«Λένε ότι η Ελλάδα δεν έχει τραίνα. Πήρα το τραίνο από την Καλαμάτα για το Άργος. Τι ταξίδι ήταν αυτό! Συρθήκαμε πάνω από μικρά πέτρινα γεφύρια, κάναμε ζιγκ-ζαγκ στους λόφους, ελισσόμασταν μέσα από τρελά τουνελάκια και περνούσαμε μέσα από τρομακτικούς γκρεμούς. Και όταν φτάσαμε στην κορυφή, εκεί ξεδιπλώθηκε μπροστά μας το πιο όμορφο εκτεταμένο δάσος βελανιδιάς-οξιάς, ηλιόλουστα ξέφωτα και ηλιοκαμένα ρυάκια».

Περιοδικό «4 Tροχοί»

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη