Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
6'
Κείμενο:
cefacebookifcn.jpg

Πώς επιλέγει το Facebook τους fact-checkers

Για να διεκδικήσει ρόλο ελεγκτή του Facebook ένας οργανισμός, πρέπει να είναι μέλος και να πληροί τα κριτήρια που θέτει το International Fact-Checking Network, το οποίο αποτελεί τμήμα του μη κερδοσκοπικού ινστιτούτου Poynter. Αποδίδει το πρόγραμμα ελέγχου και πού σημειώνονται αντιδράσεις;

Στον απόηχο της έντονης κριτικής για το πάρτι ψευδών ειδήσεων που επικράτησε στα κοινωνικά δίκτυα κατά την προεκλογική εκστρατεία του 2016 στις ΗΠΑ, αλλά και σε πολλές εκλογικές αναμετρήσεις ανά τον κόσμο έκτοτε, το Facebook αποφάσισε να αναθεωρήσει την εξόφθαλμα χαλαρή πολιτική του όσον αφορά τον έλεγχο των αναρτήσεων. H κατάσταση έμοιαζε να έχει εκτραχυνθεί και η διάδοση ψευδών (στα όρια του εξωφρενικού) ειδήσεων, παραπληροφόρησης και πολιτικής προπαγάνδας βρισκόταν στην ημερήσια διάταξη.

Αρχικά, o ιδρυτής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ισχυρίστηκε ότι το πρόβλημα ήταν αμελητέο, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα διεύρυνε την εσωτερική ομάδα fact-checking, εντατικοποιώντας παράλληλα τους ελέγχους. Στον ίδιο άξονα διακηρύχθηκε η βελτιστοποίηση του αλγόριθμου προκειμένου να μειωθεί η διάδοση των fake news. Λίγες εβδομάδες αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2016, συνειδητοποιώντας ότι η τακτική δεν απέδιδε, ανακοίνωσε ότι θα προσέφευγε στη βοήθεια εξωτερικών συνεργατών.

Από την αρχή διασφάλισε τη συνεργασία σημαντικών οργανισμών, τόσο από τον χώρο των παραδοσιακών ΜΜΕ και πρακτορείων ειδήσεων, όσο και από τη «δεξαμενή» των ανεξάρτητων fact-checkers. Με αυτό τον τρόπο, επιχείρησε να οικοδομήσει ένα κατά το

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη