Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
12'
Κείμενο:
ceathens_international_airport_check_in_desks.jpg
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. [Leonid Mamchenkov/Wikimedia Commons]

Σύμβαση «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Ποιος θα πληρώσει;

Ο υπερδιπλασιασμός του τιμήματος σε 1,1 δισ. από 484 εκατ. ευρώ για την παράταση της παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος άφησε έκπληκτους τους πάντες και γλίτωσε την κυβέρνηση από ένα μεγάλο σκάνδαλο. Ποιός όμως θα πληρώσει το τίμημα, που αβίαστα δέχτηκε ο παραχωρησιούχος;
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. [Leonid Mamchenkov/Wikimedia Commons]

Η πρόωρη επέκταση της από 31/7/1995 Σύμβασης Παραχώρησης Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος κατά 20 έτη (κανονικά έληγε το 2026 αλλά παρατάθηκε από τώρα, δηλαδή πολλά χρόνια νωρίτερα πριν τη λήξη της, μέχρι το 2046) χωρίς διαγωνισμό στην κοινοπραξία Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ (ΔΑΑ) που έχει την εκμετάλλευσή του αεροδρομίου από το 1995, έγινε αντικείμενο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο λόγος ήταν ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) αναγκάστηκε να υπογράψει δύο φορές την παράταση της παραχώρησης, τη δεύτερη φορά υπερδιπλασιάζοντας το τίμημα. Tο ΤΑΙΠΕΔ είχε συμφωνήσει αρχικά, το 2017, στην επέκταση της παραχώρησης κατά 20 χρόνια με τίμημα 483,87 εκατ. ευρώ. Μετά όμως από πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναγκάστηκε να υπογράψει ξανά την παράταση, ανεβάζοντας το τίμημα στο 1,115 δισ. ευρώ – ή 130% υψηλότερα. Με άλλα λόγια, το δημόσιο εάν έμενε στην πρώτη συμφωνία του 2017, θα είχε απώλειες 631,13 εκατ. ευρώ.

Επίσημη δικαιολογία για την τεράστια διαφορά τιμήματος ήταν ότι αρχικά υπολογίστηκε με τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας του 2015

Η επίσημη δικαιολογία της χαώδους διαφοράς είναι σύμφωνα με τη σημερινή διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, επικεφαλής της οποίας είναι ο Άρης Ξενόφος

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη