Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κείμενο:
cover-arxaia.jpg
Anonymous, Inside the Parthenon on the Acropolis in Athens, 1857-1859. [Rijksmuseum Amsterdam]

Η παράξενη σχέση των Ελλήνων με τα μνημεία τους

Την προηγούμενη εβδομάδα, όλοι είχαν κάτι να πουν για την άρνηση του υπουργείου Πολιτισμού να επιτρέψει στον Gucci τη διεξαγωγή επίδειξης μόδας στην Ακρόπολη. Πέραν όμως της προσωπικής άποψης, οι περισσότεροι αγνοούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο παίρνονται αυτές οι αποφάσεις. Τι ισχύει στην πραγματικότητα; Είναι τα πράγματα τόσο απλά όσο ένα «θα ‘πρεπε»;
Anonymous, Inside the Parthenon on the Acropolis in Athens, 1857-1859. [Rijksmuseum Amsterdam]

Πολλά γράφτηκαν για την απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού να μην παραχωρήσει την Ακρόπολη στον οίκο μόδας Gucci. Είναι λογικό, αν σκεφτεί κανείς την ξεχωριστή θέση που κατέχει το μνημείο στην πολιτισμική κληρονομιά της χώρας. Ήταν αρκετοί αυτοί που πήραν ανοιχτά θέση υπέρ ή κατά, ανοίγοντας μια νέα συζήτηση για το αν και κατά πόσον τα αρχαία μνημεία μπορούν να γίνονται το τοπίο καλλιτεχνικών ή εμπορικών δραστηριοτήτων.

Ποια είναι όμως η διαδικασία που ακολουθείται, όταν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει ένα μνημείο για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς;

Ποια είναι η διαδικασία για την έγκριση ενός αιτήματος;

Η ισχύουσα απόφαση (1138) δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2012 επί υπουργίας Παύλου Γερουλάνου και διευκρινίζει σαφώς τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα αιτήματα για την πραγματοποίηση κινηματογραφικών λήψεων σε αρχαιολογικούς χώρους. Η διαδικασία υποβολής αίτησης είναι λίγο-πολύ η ίδια για όλους: τόσο οι διοργανωτές μιας εκδήλωσης, όσο και οι παραγωγοί μιας κινηματογραφικής ταινίας είναι υποχρεωμένοι μαζί με την αίτησή τους να υπογράψουν μια δήλωση δέσμευσης ότι θα τηρήσουν τη νομοθεσία. Επίσης, απαιτείται να τεκμηριώσουν πλήρως τον λόγο για τον οποίο ζητούν να τους παραχωρηθεί

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη