
Γιάννης Τσαρούχης: Εικονογράφηση μιας αυτοβιογραφίας
Κάθε φορά που έβλεπε ένα καλό έργο ζωγραφικής τρεις διαφορετικές και όμοιες φράσεις έρχονταν στον νου του: «Οι Ρωμαίοι έλεγαν ότι γνωρίζουμε τόσα όσα συγκρατεί η μνήμη και ο Νίτσε λέει “μια φορά μας μιλάει η σελήνη, μια φορά μας μιλάει η άνοιξη, όλα τ’ άλλα είναι ανυπόφορο διάλειμμα”, “Μάρθα, Μάρθα, περί πολλά τυρβάζεις, ενός εστί χρεία”». Ο Γιάννης Τσαρούχης πίστευε πως ό,τι μεγάλο υπάρχει στον κόσμο, αυτό το ένα γυρεύει, αυτό που απομένει, αυτό που διατηρείται.
Αυτό δηλαδή που θα αντικρίσει κανείς όταν επισκεφθεί το Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς όπου από τις 16 Δεκεμβρίου θα παρουσιαστεί η έκθεση «Εικονογράφηση μιας αυτοβιογραφίας. Το δεύτερο μέρος (1940-1989)» με διακόσια περίπου έργα από το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη, την Εθνική Πινακοθήκη και ιδιωτικές συλλογές, κατανεμημένα ανά δεκαετίες δημιουργίας, επιρροών και διαρκούς δημιουργικής αναζήτησης, μαζί με φωτογραφικό υλικό, βιβλία και προγράμματα παραστάσεων στις οποίες επιμελήθηκε τα σκηνικά και κοστούμια.
![Φοίνικας και κτίριο νεοκλασικό (μετά το ηλιοβασίλεμα), 1965, Νερομπογιά σε χαρτί, 24,5 x 31,0 εκ. [Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη] it_54.jpg](/sites/default/files/styles/image_ckeditor_small/public/migrated/it_54.jpg?itok=ZC3JJL0O)
Πρόκειται για το δεύτερο μέρος της έκθεσης που πριν από τρία χρόνια είχε καλύψει τον περίοδο 1910-1940 στο πλαίσιο των θεματικών παρουσιάσεων του υλικού της συλλογής του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη στο Μουσείο Μπενάκη της