Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
17'
Κείμενο:
untitled-1.jpg
[Eικονογράφηση: Daniel Egneus, printsin.com]

Το βινύλιο επέστρεψε – και πίσω του έρχεται η κασέτα

Αντίθετα με ό,τι πίστευαν πολλοί, το internet όχι μόνο δεν σκότωσε τη μουσική, αλλά της έδωσε ένα, μάλλον ρουφηχτό, φιλί της ζωής. Και για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, τα μηνιαία έσοδα από πωλήσεις βινυλίου ξεπέρασαν φέτος τα έσοδα από downloads.
[Eικονογράφηση: Daniel Egneus, printsin.com]

Κι ενώ για όγδοο διαδοχικό έτος αυξάνονται οι αθροιστικές πωλήσεις βινυλίου, παράλληλα καταγράφηκε μια δυσανάλογη και μάλλον αναπάντεχη νέα αύξηση στις πωλήσεις κασετών. Πρόκειται για νοσταλγία; Φετιχισμό; Πρόσκαιρο trend; Στροφή στον ποιοτικό ήχο;

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen που μετρούν τα δεδομένα από 39.000 φυσικά και ηλεκτρονικά σημεία λιανικής πώλησης σε 19 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα), το 2016 πουλήθηκαν 13,1 εκατ. δίσκοι βινυλίου (10% περισσότεροι από το 2015), ενώ οι πωλήσεις των CD προσέγγισαν τα 105 εκατ. τεμάχια, πτωτικά για ακόμη μια χρονιά. Στην πτώση αυτή αποδίδεται και η συνολική συρρίκνωση της μουσικής βιομηχανίας κατά 17%. Ταυτόχρονα παρατηρείται μείωση των ψηφιακών downloads (ΜΡ3), αν και αυτό αποδίδεται περισσότερο στην άνοδο των υπηρεσιών streaming όπως του Spotify και του Apple Music.

Τόσο οι μεγάλες δισκογραφικές, όσο και οι μικρότερες και ανεξάρτητες εταιρείες, συμφωνούν ότι το streaming της μουσικής οδηγεί περισσότερο κόσμο στην αγορά φυσικών μέσων και προσελκύει αθροιστικά περισσότερους ακροατές. Η σχετική μελέτη της Deloitte κάνει λόγο για περαιτέρω αύξηση του συνολικού τζίρου το 2017, στα επίπεδα του 1 δισ. δολαρίων παγκοσμίως. Συνεχίζει

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη