«Πολλές φορές όταν βγαίνουμε με την παρέα μου βλέπουμε γνωστούς μας που ατμίζουν ηλεκτρονικό τσιγάρο και παθαίνουμε σοκ, γιατί ξέρουμε ότι κάποια από αυτά τα παιδιά είναι ακόμα στην πρώτη ή δευτέρα Γυμνασίου», μου λέει η 17χρονη Μαρία, που μόλις ξεκινάει την τρίτη Λυκείου. «Είναι πολύ συχνό το άτμισμα, και πλέον όχι τόσο στην ηλικία μου, όσο στα μικρότερα παιδιά» προσθέτει.
Περίπτερα και καταστηματάρχες που πουλάνε ηλεκτρονικά τσιγάρα επιβεβαιώνουν ότι στο κατώφλι τους φτάνουν όλο και νεότεροι πελάτες, ζητώντας να αγοράσουν μια συσκευή ατμίσματος, συνήθως μίας χρήσης.
Την στιγμή που σε πολλές χώρες η συζήτηση έχει ανοίξει και έχουν ληφθεί μέτρα, στην χώρα μας είναι κοινό μυστικό το πόσο εύκολη είναι η προμήθεια αυτών των συσκευών από τους ανηλίκους.
Ατμός με άρωμα τσιχλόφουσκας, κρύο καρπούζι ή τσίζκεϊκ και χρωματιστά μαραφέτια που περισσότερο μοιάζουν με κάποιο νέο τρέντι γκατζετάκι, κάνουν τους εφήβους να νιώθουν ότι συμμετέχουν σε μια κουλ μόδα.
Οι επιπτώσεις όμως που έχουν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και ο εθισμός που αφήνουν, διόλου παροδικά δεν είναι.
Η εύκολη πρόσβαση
«Τον πρώτο μήνα που άνοιξα το μαγαζί μου, κάθε μέρα έρχονταν περίπου 3-4 ανήλικοι και ζητούσαν να τους πουλήσω