Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κατηγορία:
Tags:
Κείμενο:
000_par8007268.jpg
[Richard Juilliart/AFP]

Η παράνομη διαφήμιση γιατρών στα μέσα ενημέρωσης

Μια καλοστημένη ιστοσελίδα για θέματα υγείας, με γυαλιστερές φωτογραφίες και την ενυπόγραφη γνώμη γιατρών, θα έπειθε τους περισσότερους από εμάς. Κι όμως, σε πολλές περιπτώσεις ούτε οι προθέσεις είναι αθώες, ούτε οι συμβουλές που δίνονται οι πλέον ενδεδειγμένες, καθώς δεν επιλέγεται ο καλύτερος γιατρός, αλλά αυτός που μπορεί να πληρώσει τα περισσότερα για να διαφημιστεί.
[Richard Juilliart/AFP]

Ένα σημαντικό πρόβλημα που δημιουργεί το διαδίκτυο στον τομέα της δημόσιας υγείας και της πρόληψης είναι η ολοένα αυξανόμενη τάση των ανθρώπων για διάγνωση ασθενειών με την πληκτρολόγηση των συμπτωμάτων τους σε μηχανές αναζήτησης. Αυτό το πρόβλημα επεκτείνεται και ενέχει περισσότερους κινδύνους, από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός έλεγχος από τους κρατικούς φορείς για το ποιοι γιατροί προβάλλονται στα ΜΜΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης που έγινε το 2013 από τον Τομέα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, από ένα δείγμα 1.200 ατόμων το 62% δήλωσε ότι έκανε συχνά ή περιστασιακά αυτό-διάγνωση μέσω διαδικτύου, ενώ το 11% που αναζήτησαν πληροφορίες υγείας μέσω των ΜΜΕ απαίτησαν αλλαγή θεραπείας από το γιατρό που τους παρακολουθούσε. Σύμφωνα με την κα Έφη Σίμου, υπεύθυνη της έρευνας, δεν έχουμε ακριβή εκτίμηση για τη σημερινή κατάσταση καθώς δεν υπάρχει μεταγενέστερη έρευνα, όμως κατά την εκτίμησή της τα στοιχεία δεν έχουν υποστεί μεγάλη διαφοροποίηση με την πάροδο του χρόνου. Μάλιστα, με τη διείσδυση του διαδικτύου στα νοικοκυριά να είναι αυξανόμενη κάθε χρόνο, τα υπάρχοντα στοιχεία αυτά μόνο αυξητική τάση μπορεί να έχουν.

Και το πρόβλημα

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη