Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι στις 26 Ιουλίου αποτέλεσε αιτία για πολλές συζητήσεις στο διαδίκτυο. Καμία στιγμή, ίσως, δεν ήταν πιο σημαντική από τη στιγμή που εμφανίστηκαν αρκετές drag queens καθισμένες σε ένα μακρύ τραπέζι.
Πολλοί θεατές, μεταξύ των οποίων ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Αγιατολάχ Χαμανέι, ερμήνευσαν τη σκηνή ως παρωδία που διακωμωδούσε τον πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος» (περ. 1495). Κατ' επέκταση, ισχυρίστηκαν ότι η τελετή έναρξης διακωμωδούσε τον Μυστικό Δείπνο, το γεγονός που οι χριστιανοί πιστεύουν ότι καθιέρωσε τη Θεία Ευχαριστία – και τον ίδιο τον χριστιανισμό. Η οργή ήταν τόσο έντονη σε ορισμένες πλευρές που οι διοργανωτές της τελετής δέχθηκαν απειλές θανάτου.
Πιστεύω ότι αυτές οι αντιδράσεις παρερμηνεύουν θεμελιωδώς τη σκηνή, η οποία δεν υποτίθεται καθόλου ότι παρέπεμπε στον Μυστικό Δείπνο. Ο σκηνοθέτης της τελετής, Τομά Ζολί, εμπνεύστηκε κυρίως όχι από τον Μυστικό Δείπνο του ντα Βίντσι, αλλά από τον πίνακα Le Festin Des Dieux (Η γιορτή του Θεού, περ. 1635-1640) του Γιαν βαν Μπάιλερτ.
Ο πίνακας αυτός απεικονίζει τον γάμο των χαρακτήρων της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, της Θέτιδας και του Πηλέα, με τον θεό Διόνυσο και τους