Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κατηγορία:
Κείμενο:
alma.jpg
Οι γυναίκες της Άμφισσας περιθάλπτουν τις Θυιάδες που ξυπνούν στην αγορά μετά από μια ολονύκτια γιορτή. Lawrence Alma-Tadema, Women of Amphissa, 1887. [Clark Art Institute, Williamstown]

Oι εξωσυζυγικές σχέσεις των αρχαίων Ελλήνων

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι δεν συζητούσαν όλη μέρα φιλοσοφία και δεν έχτιζαν μόνο σπουδαία μνημεία. Διαθέτουμε αρκετές πληροφορίες και για την έντονη σεξουαλική ζωή τους.
Οι γυναίκες της Άμφισσας περιθάλπτουν τις Θυιάδες που ξυπνούν στην αγορά μετά από μια ολονύκτια γιορτή. Lawrence Alma-Tadema, Women of Amphissa, 1887. [Clark Art Institute, Williamstown]

Ο γάμος στην αρχαία Ελλάδα, όπως και σήμερα, ήταν ένας ζωτικός θεσμός για την κοινωνία. Κι αυτό γιατί εξασφάλιζε τη διοίκηση του οίκου, του νοικοκυριού όπως θα λέγαμε σήμερα, και την απόκτηση νόμιμων παιδιών που θα κληρονομούσαν και θα φρόντιζαν τους γονείς. Ήταν τόσο σημαντικός στην αντίληψη των ανθρώπων, που σπάνια κάποιος έμενε ανύπαντρος. Παρά τη σημασία όμως που έδιναν οι πρόγονοί μας στον γάμο ως θεσμό, στην πράξη αυτά που γίνονταν στο συζυγικό κρεβάτι ήταν μόνο ένα μικρό τμήμα της πραγματικής σεξουαλικής δραστηριότητας και των δύο φύλων.

Η σχέση των συζύγων

Τις περισσότερες φορές, ο γάμος στην αρχαία Ελλάδα ήταν μια σχέση ανάγκης και συμβατικότητας, που είχε προκύψει μέσω δεσμών των δύο οικογενειών και όχι μέσα από τη γνωριμία των άμεσα ενδιαφερόμενων.

Δεν μπορούσε να γίνει κι αλλιώς, αφού ο ρόλος των γυναικών ήταν αρκετά περιορισμένος στα οικιακά καθήκοντα και η εμπειρία τους από τον κόσμο ελάχιστη. Πολύ συχνά, η διαφορά ηλικίας των νεόνυμφων ξεπερνούσε τα δέκα χρόνια, αφού τα κορίτσια παντρεύονταν γύρω στα δεκαπέντε (για να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν η παρθενία) και οι άνδρες γύρω στα τριάντα, συχνά χωρίς, καν, να γνωρίζονται οι δυο τους. Ενδεικτικό της παθητικότητας

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη