Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Guest Editor:
fig._43.jpg
Καρτ ποστάλ του Χάινριχ Χόφμαν με τίτλο "Ο Φιλόζωος Φύρερ". [Heinrich Hoffmann Fotoarchiv, Bildarchiv, Bayerische Staatsbibliothek]

O Xίτλερ στο σπίτι

Οι Ναζί χρησιμοποίησαν το ειδυλλιακό ορεινό καταφύγιο του Φύρερ για να δημιουργήσουν στα μίντια τον μύθο του ενός ειρηνικού και φυσιολάτρη ηγέτη. Οι γείτονές του είχαν μια διαφορετική εμπειρία.
Καρτ ποστάλ του Χάινριχ Χόφμαν με τίτλο "Ο Φιλόζωος Φύρερ". [Heinrich Hoffmann Fotoarchiv, Bildarchiv, Bayerische Staatsbibliothek]

Στις 16 Μαρτίου 1941 –ενώ οι ευρωπαϊκές πόλεις φλέγονταν και οι εβραϊκές κοινότητες φυλακίζονταν σε γκέτο– το New York Times Magazine έκανε ένα εικονογραφημένο αφιέρωμα στην παραθεριστική κατοικία του Αδόλφου Χίτλερ στις Βαυαρικές Άλπεις. Υιοθετώντας ουδέτερο τόνο, ο Αμερικανός ανταποκριτής C. Brooks Peters τόνιζε ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος καλά θα έκαναν να μελετήσουν τη σημασία του «ιδιωτικού και προσωπικού χώρου του Φύρερ», όπου συζητήσεις για το μέτωπο του πολέμου «διανθίζονταν από περιπάτους με τα τρία τσοπανόσκυλά του σε μεγαλοπρεπή ορεινά μονοπάτια».

Image
cover_of_the_may_30_1937_new_york_times_magazine._new_york_times.jpg

Για πάνω από 70 χρόνια, έχουμε αγνοήσει την προτροπή του Peters. Όταν αναφερόμαστε στο σκηνικό της πολιτικής εξουσίας του Χίτλερ, τείνουμε να ανακαλούμε στη μνήμη μας τις επικές συγκεντρώσεις των Ναζί έξω από τη Νυρεμβέργη, όχι το καθιστικό του. Κι όμως, ήταν μέσω της αρχιτεκτονικής, του ντιζάιν και των μίντια, που το καθεστώς των Ναζί προώθησε τον μύθο του ιδιώτη Χίτλερ ως ειρηνικό σπιτόγατο και καλό γείτονα. Στα χρόνια μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτή η εικόνα χρησιμοποιήθηκε στρατηγικά και αποτελεσματικά, τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό, για να πάρει ο δικτάτορας αποστάσεις από τις βίαιες και

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη