Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κείμενο:
minas.jpg
Ο Μηνάς ανάμεσα σε φωτογραφίες της Gwen Lu και του Carsten Stehr με κοσμήματα του. [MINAS. CLARITY OF SHAPES, PHOTOGRAPHED BY C. COUTAYAR]

Minas: Ένας «νέος» σχεδιαστής στην ώριμή του ηλικία

Μία έκθεση στο μουσείο Μπενάκη ανοίγει το παράθυρο στην πολύπλευρη δημιουργικότητα του σπουδαίου μας ντιζάινερ.
Ο Μηνάς ανάμεσα σε φωτογραφίες της Gwen Lu και του Carsten Stehr με κοσμήματα του. [MINAS. CLARITY OF SHAPES, PHOTOGRAPHED BY C. COUTAYAR]

Υπάρχουν καλλιτέχνες που συλλαμβάνουν μία ιδέα και στη συνέχεια αναθέτουν την εκτέλεσή της σε ομάδα συνεργατών τους. Ίσως αυτό να είναι απόρροια της εξειδίκευσης, ίσως όμως και να οφείλεται στο ότι η τέχνη ξεπερνά πολλές φορές τα δικά της, πιο κλασικά, μέσα. Για τον διακεκριμένο σχεδιαστή Μηνά (το επίθετο που δεν χρησιμοποιεί είναι Σπυρίδης), αυτό το μοντέλο θα πρέπει να φαντάζει εξωφρενικό. Ο ίδιος είναι πιο κοντά στον τύπο του αναγεννησιακού καλλιτέχνη που συνδυάζει τέχνη και επιστήμη, τέχνη και τεχνική. Θαυμάζει όσο κανέναν άλλον τον Ντα Βίντσι και δεν είναι τυχαίο πως όταν δούλευε στην Ιταλία τον αποκαλούσαν «Λεονάρντο» (κάτι που ο ίδιος το εκλάμβανε ως υπερβολή και ειρωνεία).

Image
dsc_0520.jpg

Ο Μηνάς συλλαμβάνει την ιδέα, τη σχεδιάζει σε χαρτί, φτιάχνει το μοντέλο και κατασκευάζει το καλούπι, όλα μόνος του. Φτιάχνει ακόμα και τα εργαλεία και τα μηχανήματα που χρησιμοποιεί, από τη χυτόπρεσσα μέχρι τις βίδες – εξού και το περίφημο βραχιόλι με τις βίδες. Μάλιστα, σχεδιάζει και υλοποιεί καθετί που βρίσκεται στους χώρους του: τα έπιπλα, τα πόμολα, τις προθήκες. Στο κατάστημα στην Κηφισιά «μόνο τα τζάμια είναι αγορασμένα», εξηγεί στο inside story.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, επί τη ευκαιρία των

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη