Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
6'
Κατηγορία:
Κείμενο:
cover-nov.jpg
Η διαφημιστική καμπάνια για το φάρμακο Diovan στην Ιαπωνία είχε ένα επιθετικό κόκκινο χρώμα.

“Made in Japan” η αποκαθήλωση της Novartis

Ήταν αρχές του 2000 όταν ο Ιάπωνας δόκτωρ Ιουάο Κουάτζιμα αμφισβήτησε την έρευνα για τα πλεονεκτήματα του «υπερ-φαρμάκου» Diovan της Novartis για την υπέρταση. Από τότε άρχισε μια πολύχρονη αναζήτηση που οδήγησε σε αποκαλύψεις για τις παράνομες μεθόδους του ελβετικού κολοσσού.
Η διαφημιστική καμπάνια για το φάρμακο Diovan στην Ιαπωνία είχε ένα επιθετικό κόκκινο χρώμα.

Ο δόκτωρ Ιουάο Κουάτζιμα ήταν ο πρώτος που αμφισβήτησε δημοσίως την έρευνα για τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα του αντιυπερτασικού φαρμάκου Diovan στην πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακών παθήσεων έναντι άλλων σκευασμάτων που κυκλοφορούσαν στην ιαπωνική αγορά.

Οι αγγειακές παθήσεις ευθύνονται για το 40% των ετήσιων θανάτων παγκοσμίως και η Novartis παρουσίασε το συγκεκριμένο φάρμακο με τυμπανοκρουσίες, ως ιδιαιτέρως αποτελεσματικό για τον έλεγχο της υψηλής πίεσης του αίματος. Ήταν στις αρχές του 2000. Οι γιατροί ενθουσιάστηκαν, όχι όμως και ο δόκτωρ Κουάτζιμα. Βασιζόμενος περισσότερο στο ένστικτό του και στην κοινή λογική, προειδοποιούσε επίμονα ότι κάτι δεν πάει καλά με τα πορίσματα ερευνητών και ιδρυμάτων σχετικά με τα «θεραπευτικά» αποτελέσματα του Diovan.

Κάτι δεν πάει καλά με τα πορίσματα των κλινικών μελετών, αφού αποκαλύφθηκε αλλοίωση στοιχείων

Αποδείχθηκε ότι είχε δίκιο. Τον Φεβρουάριο του 2014 αποκαλύφθηκε ότι υπήρξε εκτεταμένη αλλοίωση των στοιχείων που προέκυψαν από τις κλινικές μελέτες του σκευάσματος. Τα ευρήματα ήταν too good to be true, όπως είπε ο Κουάτζιμα στους Τάιμς της Ιαπωνίας με αφορμή το βραβείο που πήρε πέρυσι για το βιβλίο του Κόκκινη Παγίδα (Akai

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη