Η διαμάχη της Folli-Follie με το επενδυτικό κεφάλαιο Quintessential Capital Management

H εταιρεία διαχείρισης επενδυτικών κεφαλαίων Quintessential Capital Management κατηγορεί μιαν ελληνική εταιρεία, από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες παγκόσμια στον κλάδο των επώνυμων κοσμημάτων, την πασίγνωστη Folli Follie, ότι μαγειρεύει τις οικονομικές της επιδόσεις. Τι απαντά η διοίκηση σε μία μάχη που μόλις αρχίζει και ωφελεί τους ανταγωνιστές.
Χρόνος ανάγνωσης: 
12
'
Shopping event της Folli Follie και του New York Magazine στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 2017. [Brian Ach/Getty Images North America/AFP]

Έναν νέο ελληνικό στόχο πιθανής «εταιρικής παραπληροφόρησης» βρήκε η αμερικανική εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων Quintessential Capital Management (QCM). Ο στόχος λέγεται Folli Follie Group, είναι δηλαδή η γνωστή ελληνική εταιρεία, που έχει επεκταθεί στα πέρατα του κόσμου, έχει βασικότερο μέτοχο τον ιδρυτή Δημήτρη Κουτσολιούτσο (ο οποίος είναι και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου) και την κινεζική Fosun και πραγματοποιεί πωλήσεις 1,4 δισ. ευρώ απασχολώντας 5.079 εργαζόμενους (σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2017). Διευθύνων σύμβουλος της Folli Follie είναι ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, υιός του Δημήτρη και οικονομικός διευθυντής ο Φραγκίσκος Γρατσώνης.

Βασικός Μέτοχος (>5%)

Ποσοστό δικαιωμάτων ψήφου

Κουτσολιούτσος Δημήτριος

35,06%

Fosun International Holdings Ltd

13,88%

Fidelity International

5,93%

Επενδυτικό Κοινό

45,12%

Πηγή: Χρηματιστήριο Αθηνών

 

Η QCM δημοσιοποίησε έκθεση-αναφορά την περασμένη Παρασκευή (4 Μαΐου 2018), όπου υποστηρίζει ότι πραγματοποίησε έρευνα σε βάθος και κατέληξε πως οι οικονομικές καταστάσεις της Folli Follie δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Η παρέμβαση αυτή δεν γίνεται απλώς για λόγους διαφάνειας. Αποσκοπεί αποκλειστικά στην επίτευξη κέρδους. Το fund θεωρεί ότι η αξία της Folli Follie στο χρηματιστήριο είναι υψηλή, διότι βασίζεται σε εικονικά στοιχεία που ωραιοποιούν τις οικονομικές επιδόσεις. Το fund πιστεύει ότι η αξία της επιχείρησης είναι μικρότερη. Έτσι, προχωρεί σε πώληση μετοχών της Folli Follie, τις οποίες έχει δανειστεί (μάλιστα, το σχετικό link υπάρχει στο κεντρικό της μενού) και περιμένει να πέσει η τιμή τους.

Όταν η μετοχή υποχωρήσει, τότε το fund θα αγοράσει ξανά τις μετοχές –σε χαμηλότερη τιμή από αυτήν που τις πούλησε– και εν συνεχεία θα τις επιστρέψει εκεί από όπου τις έχει δανειστεί. Η διαδικασία του short selling, όπως λέγεται η πώληση δανεισμένων μετοχών, είναι νόμιμη.

Ερωτήματα για τη συμπεριφορά του fund

Όμως το συγκεκριμένο fund συνδυάζει τις καταγγελίες με την επιδίωξη κέρδους. Που σημαίνει ότι εάν οι καταγγελίες δεν αποδειχτούν, τότε το fund θα μπει σε περιπέτειες, αντιμετωπίζοντας διάφορες κατηγορίες, από συκοφαντική δυσφήμιση μέχρι χειραγώγηση της αγοράς, διότι όταν το fund δημοσιοποιεί τα αρνητικά συμπεράσματα της έρευνάς του, τότε επηρεάζεται συνολικά το επενδυτικό κοινό και αντιδρά πουλώντας τη μετοχή, επιτείνοντας την πτώση της τιμής της. Έτσι έγινε και στην περίπτωση της Folli Follie μετά τη δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων της έρευνας.

Το συγκεκριμένο fund είχε κάνει κάτι αντίστοιχο στην περίπτωση της εταιρείας Globο Plc τον Οκτώβριο του 2015. Η Globo ήταν μια ελληνική εταιρεία «θαύμα» του κλάδου της πληροφορικής, που «μεγαλουργούσε» στο εξωτερικό. Η εταιρεία ήταν εισηγμένη στην αγορά AIM του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, που φιλοξενεί μικρότερες εταιρείες και το fund δημοσιοποίησε ευρήματα έρευνας, υποστηρίζοντας ότι τα οικονομικά στοιχεία που η Globo παρουσίαζε στις λογιστικές της καταστάσεις δεν ήταν αληθινά, αλλά «πειραγμένα» μέσα από εικονικές πωλήσεις, τις οποίες εντόπισε μετά από ενδελεχή έρευνα.

Όταν το fund ανακοίνωσε τα δυσμενή στοιχεία για την Globo, η αξία της μετοχής σχεδόν εκμηδενίστηκε, αφού οι μέτοχοι έσπευσαν να πουλήσουν. Οι αρχές έθεσαν τη μετοχή εκτός διαπραγμάτευσης (αργότερα διεγράφη από τους πίνακες), ενώ παραιτήθηκαν και μέλη της διοίκησης. Το QCM κέρδισε χρήματα λόγω της πτώσης της τιμής της μετοχής της Globo, αφού τα ευρήματα αποδείχθηκαν πραγματικά.

Στην περίπτωση του ομίλου Folli Follie επιχειρεί κάτι αντίστοιχο. Με μια διαφορά. Η Folli Follie είναι πολύ μεγαλύτερη εταιρεία από την Globo και ο θόρυβος που προκάλεσε η παρέμβαση είναι ήδη πολύ μεγάλος (οι πωλήσεις της Globo πριν την κατάρρευση ήταν 121 εκατ. δολάρια, ενώ της Folli Follie είναι 1,4 δισ. ευρώ) . Η χρηματιστηριακή αξία της Folli Follie την παραμονή της δημοσιοποίησης της έκθεσης ήταν 1,027 δισ. ευρώ, ενώ της Globo περίπου 200 εκατ. στερλίνες. Την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 η τιμή της μετοχής της Folli Follie στο Χρηματιστήριο της Αθήνας υποχώρησε κατά 30% και η συνολική χρηματιστηριακή αξία διαμορφώθηκε σε 719 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι εξανεμίστηκαν 308 εκατ. ευρώ.

Στην έκθεσή της, η QCM αναφέρει την Folli Follie ως την «άλλη ελληνική Parmalat», παρομοιάζοντάς την με την ιταλική εταιρεία γαλακτοκομικών που «μαγείρευε» τις λογιστικές καταστάσεις και τις οικονομικές της επιδόσεις (ως «πρώτη ελληνική Parmalat» αναφέρει την Globo).

Η «τίγρης που βρυχάται» (στα χαρτιά)

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα της Quintessential Capital Management, η Folli Follie δεν είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη πολυεθνική εταιρεία μόδας με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στην κύρια αγορά της, την Ασία, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της και από τις δηλώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας, αλλά μια μη κερδοφόρα εταιρεία που έχει μικρότερα έσοδα, μικρότερο μέγεθος δικτύου πωλήσεων και ανύπαρκτα ταμειακά υπόλοιπα.

Ο πυρήνας των ευρημάτων φαίνεται να επικεντρώνεται στις ασιατικές και ιδιαίτερα στις κινεζικές θυγατρικές του ομίλου Folli Follie. «Τα συμπεράσματά μας», ισχυρίζεται το fund, «είναι καλά τεκμηριωμένα» για έξι λόγους:

  • Το δίκτυο των σημείων πώλησης (Points of Sales-POS) φαίνεται ότι είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό που έχει ανακοινώσει η εταιρεία. H QCM ισχυρίζεται ότι έχει εκτελέσει με δέουσα επιμέλεια τον έλεγχο κάθε μεμονωμένου POS και υποστηρίζει ότι: «αντίθετα με τα 630 σημεία πώλησης προϊόντων με το σήμα FF που αναφέρονται στην ετήσια έκθεση του 2016, βρήκαμε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία μόνο 289 λειτουργούν κανονικά. Η πλειοψηφία των υπόλοιπων POS φαίνεται να έχει σταματήσει να λειτουργεί».
  • Επιτόπιοι έλεγχοι: «Επισκεφθήκαμε προσωπικά πολλά POS FF σε βασικές στρατηγικές τοποθεσίες (π.χ. Νέα Υόρκη και Τόκυο, Ιαπωνία) και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι πολλά αξιοσημείωτα περιουσιακά στοιχεία που η εταιρεία εξακολουθεί να παραθέτει στον ιστότοπό της (π.χ. καταστήματα FF Soho ή FF Madison Avenue), είναι πράγματι κλειστά». Παρατηρήσαμε επίσης πως ένας αριθμός POS, συμπεριλαμβανομένων [κάποιων] σε σημαντικά σημεία, φαίνεται να είναι αμελητέου μεγέθους (συχνά μόνο ένα μικρό παράθυρο) και σε διαδικασία εκκαθάρισης.
  • Ψηφιακή παρουσία: «Πραγματοποιήσαμε έναν έλεγχο σχετικά με την ψηφιακή παρουσία της FF, ελέγχοντας την επισκεψιμότητα και τη δημοτικότητα των ιστοτόπων σε κοινωνικά μέσα και συγκρίνοντάς την με τους ανταγωνιστές της FF. Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η ψηφιακή παρουσία της FF, ειδικά στην Ασία, αντανακλά την παρουσία μιας πολύ μικρότερης εταιρείας».
  • Οικονομική ανάλυση: «Τα επίσημα στοιχεία της FF δείχνουν αύξηση των εσόδων και των κερδών, αλλά σταθερά αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων εξηγείται από το μεγάλο και αυξανόμενο κεφάλαιο κίνησης στις θυγατρικές της στην Ασία. Το ποσό των απαιτήσεων και των αποθεμάτων των θυγατρικών της FF στην Ασία φαίνεται να είναι δυσανάλογο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της».
  • Κινεζικές θυγατρικές: «Η FF υποστηρίζει ότι πραγματοποιεί πωλήσεις αξίας 1 δισ. δολαρίων στην Ασία, από τις οποίες η Κίνα έχει το μερίδιο του λέοντος (το 70% του ασιατικού δικτύου). Παραδόξως, διαπιστώσαμε πως οι δύο κινεζικές θυγατρικές της FF, η Fu Li Fu Lei και η Binlianyun, παράγουν μόνο περίπου 40 εκατ. δολάρια έσοδα και μαζί έχουν μόνο περίπου 50 POS.
  • Ανησυχίες σχετικά με τους ελεγκτές: «Μετά από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων για πολλά χρόνια μέσω της Baker Tilly, μιας λογιστικής εταιρείας 2ης ή 3ης βαθμίδας, η FF πρόσφατα επέστρεψε στην Ecovis, μια σχετικά άγνωστη επιχείρηση. Επιπλέον, οι ελεγκτές της οντότητας που ενοποιούν τις πωλήσεις FF στην Ασία, συνολικού ύψους περίπου 1 δισ. δολαρίων, φαίνεται να είναι μια περίεργη επιχείρηση με προσωπικό μόνο δύο ατόμων. Σύμφωνα με ανώτερους Κινέζους ελεγκτές από εταιρείες των λεγόμενων Big Four (σ.σ. των τεσσάρων μεγαλύτερων), αυτή η επιχείρηση, δηλαδή αυτή που ελέγχει τις οικονομικές καταστάσεις των κινεζικών θυγατρικών της Folli Follie, μπορεί να είναι ανεπαρκής για έναν έλεγχο αυτού του πεδίου εφαρμογής ($1 δισ. πωλήσεων με εκατοντάδες POS σε πολλές χώρες).
«Βουνό αποδεικτικών στοιχείων»

Η QCM ισχυρίζεται ότι τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν μετά από έρευνα και τη συλλογή ενός «βουνού αποδεικτικών στοιχείων».

Η έρευνα περιελάμβανε:

  • έρευνα σε τρεις ηπείρους
  • δεκάδες επιτόπιους ελέγχους
  • 600 τηλεφωνικές κλήσεις
  • δεκάδες συνεντεύξεις
  • έλεγχο ψηφιακής παρουσίας
  • έρευνα σε στοιχεία της κινεζικής κυβέρνησης

Ενδεικτικά ως προς τον έλεγχο των σημείων πώλησης, η QCM παραθέτει αναλυτική λίστα με τα καταστήματα που η Folli Follie έχει στην ιστοσελίδα της, με τα στοιχεία των εκπροσώπων, τηλεφωνικούς αριθμούς και διευθύνσεις. Και καταγράφει στην ίδια λίστα τα αποτελέσματα των ελέγχων της σχετικά με τη λειτουργία αυτών των καταστημάτων.

Διαπιστώνει τα εξής:

  • Από τα 630 καταστήματα που πωλούν προϊόντα με το σήμα Folli Follie παγκοσμίως, τα 289 λειτουργούν κανονικά (η Folli Follie αναφέρει ότι έχει συνολικά 930 σημεία πωλήσεων με διάφορα σήματά της, εκ των οποίων τα 630 διαθέτουν προϊόντα μόνο με το σήμα Folli Follie)
  • Από τα 240 καταστήματα στην Κίνα λειτουργούν τα 64 και
  • Από τα 65 στην Ιαπωνία, είναι ανοικτά τα 46

Σχετικά με την επέκταση της Folli Follie στις ΗΠΑ, η QCM παραθέτει:

A) Δήλωση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου, Δημήτρη Κουτσολιούτσου: «In the process of entering new markets, and for the Folli Follie and Links of London brand, investing in the US heavily», που σημαίνει σε ελεύθερη μετάφραση ότι στο πλαίσιο επέκτασης σε νέες αγορές η Folli Follie και η Links of London επενδύουν με έμφαση στις ΗΠΑ.

Β) Απόσπασμα από την ιστοσελίδα της εταιρείας που παρουσιάζει το κατάστημα της Folli Follie στο Soho της Νέας Υόρκης και

Γ) Φωτογραφία από επιτόπια επίσκεψη στο κατάστημα, το οποίο είναι κλειστό.

Το ίδιο κάνει και με το κατάστημα στη Madison Avenue στη Νέα Υόρκη, που το εμφανίζει κλειστό σε σχετική φωτογραφία, ενώ αντίστοιχες είναι οι αναφορές και για άλλα καταστήματα στην Ιαπωνία και την Κίνα.

Σχετικά με τις δραστηριότητες στην Κίνα, παραθέτει στοιχεία για την ψηφιακή δημοφιλία της Folli Follie, στην οποία δείχνει να υπολείπεται ανταγωνιστών. Ακόμα, παραθέτει μαρτυρίες πρώην υπαλλήλων από καταστήματα που έκλεισαν, οι οποίοι δηλώνουν ότι οι δουλειές δεν πάνε καλά, ότι η παραγωγικότητα μειώνεται, ότι τα καταστήματα είναι λιγότερα από 100 και δεν κάνουν λεφτά και ότι το management είναι χάλια.

Επίσης, η QCM υποστηρίζει ότι έχει δήλωση από στέλεχος υπερκαταστήματος που φιλοξενεί μεταξύ άλλων και κατάστημα της Folli Follie, ο οποίος ισχυρίζεται ότι η FF αποδίδει χειρότερα σε σχέση με άλλα αντίστοιχα εμπορικά σήματα και πως εκτιμά ότι οι δραστηριότητες θα συρρικνωθούν περαιτέρω στη χώρα.

Ταμειακές ροές, αποθέματα, απαιτήσεις και ...ρευστότητα

Ίσως ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που περιλαμβάνει η έκθεση της QCM είναι, σύμφωνα με αναλυτές:

  • α) η αναντιστοιχία μεταξύ καθαρών κερδών και ελεύθερων ταμειακών ροών και
  • β) η αυξανόμενη τάση των απαιτήσεων σε επίπεδα πολύ μεγαλύτερα σε σχέση με τους ανταγωνιστές

Παρατίθεται στην έκθεση διαγραμματικά η αύξηση των καθαρών κερδών και η επιδείνωση των ελεύθερων ταμειακών ροών.

Επίσης παρατίθεται το μέγεθος των απαιτήσεων στην Κίνα, που είναι γύρω στα 150 εκατ. ευρώ, όταν οι ανταγωνιστές όπως οι εταιρείες Pandora, Michael Kors και Coach δεν έχουν πάνω από 30 εκατ. ευρώ.

Eπίσης η Folli Follie έχει στην Κίνα το μεγαλύτερο μέγεθος αποθεμάτων σε σχέση με τους ίδιους ανταγωνιστές.

Όλα αυτά, σύμφωνα με αναλυτές, αποδίδουν μιαν αναντιστοιχία μεταξύ εσόδων και καθαρού αποτελέσματος. Δηλαδή οι πωλήσεις δεν δημιουργούν αξία αλλά αντίθετα επιβαρύνουν την ρευστότητα.

Έτσι, το QCM αναφέρει ότι «είμαστε ανήσυχοι για την ικανότητα της Folli Follie να αποπληρώσει το χρέος της», βάζοντας πλάι πλάι την ρευστότητα της εταιρείας με τις αποπληρωμές ομολόγων που θα πρέπει να κάνει, ύψους 250 εκατ. ευρώ το 2019 και 150 εκατ. το 2021 και καταλήγει ότι θα υπάρχει ταμειακό έλλειμμα 186 εκατ. ευρώ το 2019 και 386 εκατ. ευρώ το 2021.

Folli Follie: «Είστε συκοφάντες»

Η διοίκηση της Folli Follie εξέδωσε δύο ανακοινώσεις την περασμένη Παρασκευή ενώ λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης και της συνεχιζόμενης αντιπαράθεσης μέσω των κοινωνικών δικτύων, ακολούθησε δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου Τζώρτζη Κουτσολιούτσου το απόγευμα της Κυριακής 6 Μαίου. Το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής αντέδρασε με ένα σύντομο κείμενο, αναφέροντας ότι το δημοσίευμα της Quintessential Capital Management είναι «ανυπόστατο, ψευδές, συκοφαντικό και παραπλανητικό με άμεσο αποτέλεσμα τη ζημία των συμφερόντων της εταιρείας και των μετόχων της», ότι έχει ήδη αναθέσει στους νομικούς συμβούλους να κινηθούν για την προστασία της εταιρείας και των μετοχών της και ότι θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση.

Πράγματι λίγο μετά τις δέκα το βράδυ (22:13) την ίδια ημέρα επανήλθε, επιχειρώντας να αντικρούσει αναλυτικά τα επιχειρήματα της Quintessential Capital Management, όπως η τελευταία τα παρουσιάζει στην έκθεσή της.

Σχετικά με το δίκτυο λιανικής πώλησης, η διοίκηση της Folli Follie σημειώνει ότι προχώρησε σε αναδιοργάνωση και έκλεισε 47 καταστήματα κατά τα έτη 2016 και 2017 και ότι ο συνολικός αριθμός σημείων πώλησης προϊόντων με το σήμα Folli Follie διαμορφώθηκε σε 587 (συμπεριλαμβανομένων των boutiques, shop in shop, counters, outlets, αφορολόγητων και φορολογημένων πωλήσεων σε αεροδρόμια, καθώς και πωλήσεων πτήσεων μέσω αεροπορικών εταιρειών). Δεν περιλαμβάνονται τα καταστήματα με τα εμπορικά σήματα της Links of London και τα λοιπά εμπορικά σήματα που έχει ο όμιλος Folli Follie.

Δηλώνει ότι δεν μπορεί να κατανοήσει με κανένα τρόπο γιατί η QCM εσκεμμένα αναφέρει ότι τα σημεία λιανικής πώλησης είναι 289 (σ.σ. η QCM αναφέρεται σε καταστήματα με το σήμα Folli Follie και όχι σε άλλα).

Σχετικά με τους επιτόπιους ελέγχους, σημειώνει ότι πράγματι, τα καταστήματα στη λεωφόρο Madison της Νέας Υόρκης και στο Soho έχουν αναβαθμιστεί κάτω από το νέο store concept του FF Brand και έχουν μεταφερθεί στο Νέο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και ότι η QCM σκοπίμως παραλείπει το γεγονός αυτό.

Για τη διαδικτυακή παρουσία και δημοφιλία στο διαδίκτυο, η διοίκηση της Folli Follie κάνει εκτενή αναφορά. Σημειώνει ότι η σύγκριση είναι παραπλανητική, γιατί επικεντρώνεται στο Instagram και το Facebook, τα οποία δεν υφίστανται στην Κίνα, καθώς είναι απαγορευμένα και ότι το "αποτύπωμα της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) θα έπρεπε να έχει μετρηθεί βάσει των ακολούθων (followers) στην βασική κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, το Weibo, όπου η Folli Follie είναι δεύτερη μετά την Michael Kors: 667 χιλιάδες."

Σχετικά με τη συσχέτιση μεταξύ της κίνησης στις ιστοσελίδες και τις πωλήσεις μέσω των ψηφιακών καναλιών, η Folli Follie υποστηρίζει ότι η Quintessential προβαίνει σε μια ακόμη παραπλανητική υπόθεση, καθώς αγνοεί τις πωλήσεις από ιστοσελίδες τρίτων (αγορές - marketplaces), οι οποίες αποτελούν τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής της Folli Follie για τις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις.

Για τις αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές η αναφορά είναι σύντομη. Παραδέχεται ότι υπάρχει πρόβλημα, το οποίο οφείλεται στο επιχειρηματικό μοντέλο χονδρικής, για το οποίο όμως ενημερώνει τακτικά το επενδυτικό κοινό. Δηλώνει ακόμα ότι το μοντέλο αυτό βαίνει προς αλλαγή –εξέλιξη που, όπως αναφέρει, θα βελτιώσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές.

Για τις κινεζικές θυγατρικές σημειώνει ότι λανθασμένα και παραπλανητικά η Quintessential αποδίδει στην FF Group πως η τελευταία ισχυρίζεται ότι κάνει πωλήσεις 1 δισ. στην Ασία και ότι η Κίνα έχει την μερίδα του λέοντος. Σύμφωνα με τη Folli Follie, το ένα δισ. πωλήσεων σχετίζεται με τις ενοποιημένες λιανικές και χονδρικές πωλήσεις εντός της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού (APAC) και περιλαμβάνει όλα τα κανάλια λιανικών, χονδρικών, αεροπορικών και αφορολόγητων πωλήσεων σε όλες τις χώρες της περιοχής αυτής. Ωστόσο δεν κάνει κατανομή των πωλήσεων ανάμεσα στις χώρες. Και συνεχίζει αναφέροντας ότι "οι δύο κινεζικές θυγατρικές που αναφέρονται στην έκθεση σχετίζονται με μέρος των κινεζικών δραστηριοτήτων λιανικής, οι οποίες αποτελούν ένα μικρό μόλις μέρος των κινεζικών και γενικότερων ενοποιημένων δραστηριοτήτων λιανικής της περιοχής APAC."

Σχετικά με τους ορκωτούς ελεγκτές, η Folli Follie αναφέρει ότι η Ecovis είναι μία πρώτη τη τάξει παγκόσμια ελεγκτική εταιρεία με πάνω από 6.500 στελέχη, η οποία δραστηριοποιείται σε πάνω από 70 χώρες. Κατατάσσεται 18η μεταξύ των παγκόσμιων ελεγκτικών εταιρειών, με σημαντική γεωγραφική κάλυψη και ουσιώδη σχέδια επέκτασης. Η εξήγηση της Folli Follie για τους ορκωτούς ελεγκτές δεν είναι επαρκής γιατί οι ορκωτοί που ελέγχουν τις κινεζικές θυγατρικές είναι ένα μικρό γραφείο που απλώς ανήκει στο δίκτυο της Ecovis (σύμφωνα με το fund QCM αυτό το μικρό γραφείο δεν είναι σε θέση και δεν μπορεί να ελέγξει εταιρείες με πολλά εκατομμύρια τζίρου).

Στον επίλογο της ανακοίνωσης, η Folli Follie σημειώνει ότι η QCM γνωρίζει πολύ καλά τα στοιχεία γιατί έχει τοπική εξειδίκευση στην περιοχή της Νότιας Ασίας και πως έχει χειραγωγήσει την έκθεση για συγκεκριμένους σκοπούς. Καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι διεξάγει έρευνα, προκειμένου να διαπιστώσει ποιες εταιρείες ή ποια πρόσωπα μπορεί να έχουν αποκτήσει παράνομο όφελος από τη δημοσίευση αυτής της ψευδούς και παραπλανητικής έκθεσης και θα προβεί σε όλες τις νομικές ενέργειες.

Στην ανακοίνωση της Folli Follie αντέδρασε η Quintessential Capital Management με ανάρτηση στο τουίτερ το Σάββατο 5 Μαίου 2018 (φωτογραφία και βίντεο) από άλλο κατάστημα στις ηπειρωτικές ΗΠΑ, ισχυριζόμενη ότι δεν μπήκε ούτε ένας πελάτης σε διάστημα μιας ώρας. Aκολούθησε και άλλη ανάρτηση που καλούσε τους χρήστες του τουίτερ να στείλουν εικόνες από οποιοδήποτε άλλο κατάστημα της Folli Follie για να το συμπεριλάβει στο Μέρος ΙΙ της έκθεσης, προαναγγέλλοντας με αυτόν τον τρόπο νέο κύκλο καταγγελιών.

 

Τζώρτζης Κουτσολιούτσος: Στη διάθεση των αρχών όλα τα στοιχεία

Εχθές το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τζώρτζης Κουτσολιούτσος πήρε τη σκυτάλη των δηλώσεων. Χαρακτήρισε άδικη την επίθεση που δέχεται η εταιρεία και είπε ότι αποτελεί οργανωμένο σχέδιο κερδοσκόπων, το οποίο θα αποκαλυφθεί. Μεταξύ άλλων δήλωσε ότι δεσμεύεται για τα εξής:

1) Να ενημερωθούν πλήρως εντός της αυριανής ημέρας (σ.σ. της σημερινής) σε ήδη προγραμματισμένη συνάντηση οι εποπτικές αρχές της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και να τεθούν υπόψη τους όλα τα στοιχεία που διαψεύδουν το περιεχόμενο της επίμαχης έκθεσης, καθώς και οτιδήποτε άλλο απαιτηθεί.

2) Να ακολουθήσει πλήρης και αναλυτική ενημέρωση του επενδυτικού κοινού και να τεθεί στην διάθεση όλων αναλυτική λίστα των σημείων πώλησης (POS) του brand Folli Follie, από την οποία προκύπτει πόσο αβάσιμοι είναι οι ισχυρισμοί που έγιναν σημαία στην επίμαχη έκθεση της Παρασκευής και

3) Από αύριο το πρωί (σ.σ. σήμερα το πρωί) η εταιρεία να προσφύγει στη δικαιοσύνη προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε πως ορισμένοι πιστεύουν ότι δεν βρισκόμαστε απλά μπροστά σε μία διαμάχη που άνοιξε ένα κερδοσκοπικό fund, αλλά στην αρχή ενός πολέμου, στον οποίον οι ανταγωνιστές καιροφυλακτούν και εκ των πραγμάτων ωφελούνται όσο διαρκεί ο θόρυβος. Αναλυτής που μίλησε στο inside story αναφέρει ότι η Folli Follie «έχει θέμα» με τις ταμειακές ροές, όμως σημειώνει με νόημα ότι δεν είναι Globo και δεν θα σβήσει τόσο εύκολα από τον χάρτη όπως η Globo. Από την άλλη, οι αποδείξεις του επενδυτικού κεφαλαίου δεν είναι τόσο προφανείς (υπάρχουν όμως στοιχεία στα οποία η διοίκηση Folli Follie δεν έχει ακόμα δώσει επαρκείς εξηγήσεις) και στην έκταση που ήταν στην περίπτωση της Globo (επηρεάστηκε το 100% των δραστηριοτήτων της ), που σημαίνει ότι το σήριαλ που μόλις ξεκίνησε θα έχει κι άλλα επεισόδια.

Έχει διατελέσει αρχισυντάκτης οικονομικού στις εφημερίδες Ελευθεροτυπία, Δημοκρατία και Ντοκουμέντο, κι έχει εργαστεί σε διάφορα ηλεκτρονικά μέσα. Το 2016 η αναζήτηση για νέα πράγματα τον οδήγησε στην ίδρυση του marketfair.gr.

Διαβάστε ακόμα

Σχόλια

Εικόνα Anonymous

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.