«Από 4.372 αναφορές το 2013, φτάσαμε τις 16.709 το 2023 (αύξηση 282%), ενώ η μεγάλη αυξητική πορεία συνεχίζεται και το 2024, όπου το πρώτο οκτάμηνο έχουν υποβληθεί ήδη 12.592 αναφορές, οι οποίες είναι κατά 27,8% περισσότερες από τις αναφορές του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος», ανέφερε ο απερχόμενος επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, κατά την παράδοση της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων της Αρχής στον Πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα, στις αρχές του μήνα.
Στην έκθεση αναδεικνύονται οι «μεγάλες μάχες» που έδωσε ο ΣτΚ με συγκεκριμένους ισχυρούς κλάδους της οικονομίας (ενεργειακός κλάδος, τηλεπικοινωνίες, ασφαλιστικές) – οι οποίες δεν είχαν πάντα θετική κατάληξη για τους καταναλωτές.
Τα στατιστικά
Με βάση τα ποσοτικά στοιχεία της έκθεσης, τη μεγαλύτερη αύξηση σε αναφορές το 2023 σε σχέση με το 2022 παρουσίασαν οι κλάδοι των υπηρεσιών αναψυχής (154,3%), των καταναλωτικών αγαθών (92,8%), των υπηρεσιών υγείας (80%), των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών (79,6%), καθώς και των υπηρεσιών εκπαίδευσης (53%).
Η πολύ μεγάλη αύξηση των αναφορών για τον κλάδο των υπηρεσιών αναψυχής είναι συγκυριακή και οφείλεται σε παράπονα που υπέβαλαν οι