Με εκτίμηση, Inside Story
Καλώς ήλθατε στα παρασκήνια του inside story!
Σήμερα θα σας πάρω μαζί μου και θα ρίξουμε μια ματιά στα φετινά μας ρεπορτάζ, αλλά από την ανάποδη. Θα διαβάσουμε περιστατικά που δεν μάθατε ή που κρύφτηκαν ανάμεσα στις λέξεις. Ρώτησα συναδέλφους στο inside story που έχουν συχνά πάρε-δώσε με το Δημόσιο για όλες εκείνες τις στιγμές που οι φορείς προσπάθησαν να τους πείσουν ότι αυτά που ζητούν είναι παράλογα ή που απλώς τους αγνόησαν.
Ξέρετε όμως, αυτά δεν είναι φετινά καμώματα. Είναι συμπεριφορές που οι δημοσιογράφοι συναντάμε εδώ και χρόνια και που ίσως σιγά-σιγά κανονικοποιούνται μέσα μας. Ήδη η πρώτη κιόλας φορά που έπρεπε να έρθω σε επικοινωνία με δημόσιο φορέα για να λάβω κάποια δεδομένα για το ρεπορτάζ μου, ήταν αξέχαστη:
Είχα μόλις ξεκινήσει την πρακτική μου, το μακρινό 2019, στο inside story και ζήτησα από ένα υπουργείο να μου δώσει κάποια στοιχεία στα οποία θα βάσιζα την έρευνά μου. Είχα κάνει γραπτώς το επίσημο αίτημα –όπως πάντα– όμως δεν είχα καμία απάντηση για 10 περίπου ημέρες. Έστειλα ένα ακόμη αίτημα επικαλούμενη διατάξεις του «Κώδικα Πρόσβασης σε Δημόσια Έγγραφα και Στοιχεία», αναφέροντας ότι θα έπρεπε μέσα σε 20 μέρες είτε να μας παράσχουν τα στοιχεία που ζητούσαμε ή