«Όπως και αν το δει κανείς, ήταν ένα περίεργο, πολύ αγχωτικό Σαββατοκύριακο».
Ο Χ.Κ. είναι 27 χρονών και ασκεί το επάγγελμα που ακούγεται περισσότερο από κάθε άλλο ίσως τις τελευταίες μέρες: είναι «ουμπεράς». Βρισκόταν στα μέσα της δωδεκάωρης βάρδιας του το βράδυ της Παρασκευής, όταν απάντησε στο τηλέφωνο της δουλειάς και άκουσε τα νέα. Τι είχε συμβεί;
Με δύο λόγια
Η Uber στην Ελλάδα δεν έχει δικά της αυτοκίνητα, ούτε οι οδηγοί που συνεργάζονται με την πλατφόρμα. Για τον λόγο αυτό, χρησιμοποιούνται ως ενδιάμεσοι τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και συνεταιρισμοί Ε.Δ.Χ. (Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης). Αυτοί δίνουν το αυτοκίνητο, η Uber προσλαμβάνει και πληρώνει τον οδηγό και παρέχει την ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προκράτηση. Οι εταιρείες παίρνουν τα χρήματα, κόβουν την απόδειξη και δίνουν στην Uber το ποσοστό της. Μέχρι εδώ καλά. Στη χώρα μας όμως δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία να παρέχεις μεταφορικό έργο με ολική εκμίσθωση ενός οχήματος με οδηγό μέσω προκράτησης, εκτός αν ο οδηγός συνάψει με τον πελάτη σύμβαση που διαρκεί τρεις ώρες. Στη διάρκεια των οποίων δεν μπορεί να πάρει άλλον πελάτη. Οι οδηγοί της Uber που συνελήφθησαν πρόσφατα δεν είχαν τέτοιες