Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
15'
Φωτογραφίες:
anoigma_artistes.jpg
Ο Σουηδός Daniel Egneus, αναγνωρισμένος παγκοσμίως illustrator, ήρθε στην Ελλάδα για ένα υποτίθεται ολιγοήμερο ταξίδι το καλοκαίρι του 2011. Δεν έφυγε ποτέ.

Είναι η Αθήνα το νέο Βερολίνο;

Οι ξένοι καλλιτέχνες καταφθάνουν στην πρωτεύουσα σαν τις μέλισσες. Άλλοι για να εμπνευστούν από τον Μεσογειακό ήλιο και το άρωμα ανατολής, άλλοι για να δημιουργήσουν εφιστώντας την προσοχή του κοινού στην οικονομική κρίση και το προσφυγικό και άλλοι για να βρουν έναν πιο αυθεντικό τρόπο ζωής και πράξης.
Ο Σουηδός Daniel Egneus, αναγνωρισμένος παγκοσμίως illustrator, ήρθε στην Ελλάδα για ένα υποτίθεται ολιγοήμερο ταξίδι το καλοκαίρι του 2011. Δεν έφυγε ποτέ.

Με αφετηρία την Αθήνα, πολλοί καλλιτέχνες, ανάμεσα τους και ο πολιτικά φορτισμένος Ai Weiwei, ακόμη και ο Γιαν Φαμπρ, έχουν δημιουργήσει μια νέα σκηνή τέχνης που φέρνει την Ελλάδα στο επίκεντρο. Πόσο θα κρατήσει η μόδα και τι θα απογίνουν οι ιθαγενείς όταν οι «αποικιοκράτες» αποχωρήσουν;

Κάποτε, σε μια ξενάγηση στο μουσείο Metropolitan της Νέας Υόρκης, ο ίδιος ο Ρίτσαρντ Άβεντον, λίγους μήνες προτού πεθάνει, μου είπε ότι καλλιτέχνης είναι εκείνος που εγκαταλείπει την «ασφάλειά» του για να βουτήξει σε ταραγμένα νερά. Εκείνος άφησε τις πασαρέλες και τα διάσημα μοντέλα που συνήθιζε να φωτογραφίζει και ταξίδεψε στον αμερικανικό φτωχό Νότο, φωτογραφίζοντας τους μετανάστες εργάτες με τέτοιο τρόπο που δεν ξεχώριζες εάν επρόκειτο για μοντέλα ή για πραγματικά πρόσωπα. Δεν ήταν σύμπτωση ότι στην αίθουσα δίπλα στην έκθεση του Άβεντον φιλοξενείτο έκθεση του Γκογκέν, ο οποίος ιστόρησε με το δικό του μοναδικό τρόπο τη ζωή των ιθαγενών στην Πoλυνησία, στην Ταϊτή και στις νήσους Μαρκησίες, όπου πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Εκείνα τα χρόνια, βέβαια, δεν ήταν τόσο εύκολο να ταξιδέψει κάνεις. Ο Γκογκέν απαρνήθηκε τα πάντα προκειμένου να ακολουθήσει τα πάθη του. Άφησε την γυναίκα του και

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη