Η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών για το αφορολόγητο

Ένας χρήσιμος οδηγός για να αποφύγετε τις παγίδες και τα θολά σημεία κατά το “χτίσιμο” του αφορολόγητου. Η πρώτη και πιο βασική συμβουλή των ειδικών είναι να κρατάτε τις χάρτινες αποδείξεις, γιατί θα τις χρειαστείτε, και φέτος αλλά και... στο μέλλον.
Χρόνος ανάγνωσης: 
8
'
Neil Guegan/IMAGE SOURCE

Μπορεί να καθυστέρησε μήνες, αλλά πλέον υπάρχει το πλαίσιο με βάση το οποίο μπορεί να “χτίσει” ένας πολίτης το αφορολόγητό του, χρησιμοποιώντας τις αποδείξεις των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών που έχει κάνει στη διάρκεια του χρόνου. Το μέτρο αφορά μισθωτούς, συνταξιούχους και κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (σ.σ. αν το 50% του εισοδήματός τους προέρχεται από αγροτική δραστηριότητα) και εφαρμόζεται από την αρχή του 2017.

Τα καλά νέα είναι ότι το ποσό που ζητείται ως δαπάνη είναι μικρό –κυμαίνεται από το 10% έως το 20% του ετήσιου εισοδήματος– και οι δαπάνες που “περνούν” καλύπτουν σχεδόν τα πάντα: από την αγορά τροφίμων, ποτών και ρούχων έως τις ΔΕΚΟ, τα κοινόχρηστα και τα έξοδα για υπηρεσίες υδραυλικού ή ηλεκτρολόγου (αν βεβαίως οι τελευταίοι έχουν POS).

Μόνο που τα ψιλά γράμματα των σχετικών διατάξεων ξεδιπλώνουν, σύμφωνα με φοροτεχνικούς, μια σειρά από πεδία που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές, τώρα αλλά και στο μέλλον. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Πώς “χτίζεται” το αφορολόγητο

Με βάση τη σχετική απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, για να διατηρηθεί η μείωση φόρου ο φορολογούμενος απαιτείται να πραγματοποιήσει δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών (εδώ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο) με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

Μπορεί να πληρώσει με κάρτες κάθε είδους, με ηλεκτρονική τραπεζική (e-banking), με το ηλεκτρονικό πορτοφόλι (e-wallet), σε γκισέ τραπεζών, σε μηχανήματα τύπου easy-pay, με μεταφορά πίστωσης, με εντολές άμεσης χρέωσης ή με πάγιες εντολές, με τραπεζικές ή ταχυδρομικές επιταγές.

Κάθε μισθωτός, συνταξιούχος ή κατ’ επάγγελμα αγρότης θα πρέπει να μαζεύει αποδείξεις ηλεκτρονικών συναλλαγών ανάλογες με το φορολογητέο εισόδημα που θα έχει φέτος. Διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο. Η κλίμακα εφαρμόζεται προοδευτικά.

Η κλίμακα για τη συλλογή ηλεκτρονικών αποδείξεων

Εισόδημα

Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή ή μέσο πληρωμής την κάρτα (προοδευτική εφαρμογή)

1-10.000

10%

10.000-30.000

15%

30.000,01 και άνω

20% και μέχρι 30.000 ευρώ

* ο συντελεστής του επόμενου κλιμακίου υπολογίζεται μόνον στο υπερβάλλον ποσό

Δηλαδή, αν κάποιος έχει εισόδημα 12.000 ευρώ, θα πρέπει να υπολογίζει ηλεκτρονικές δαπάνες στο 10% του εισοδήματός του έως τα 10.000 ευρώ (δηλαδή δαπάνη 1.000 ευρώ) και στο 15% του εισοδήματός του από τα 10.000,01 ευρώ μέχρι 12.000 ευρώ (δηλαδή δαπάνη 300 ευρώ). Συνολικά, ο φορολογούμενος του συγκεκριμένου παραδείγματος θα χρειαστεί ηλεκτρονικές δαπάνες συνολικά 1.300 ευρώ για το 2017.

Αν δεν μαζέψει το ποσό αυτό από ηλεκτρονικές συναλλαγές, θα πληρώσει. Το πρόστιμο υπολογίζεται, ανεξαρτήτως εισοδήματος, στο 22% του ποσού που δεν μάζεψε ενώ όφειλε. Δηλαδή, στο συγκεκριμένο παράδειγμα, κάποιος που έχει ετήσιες αποδοχές 12.000 ευρώ και δεν κάνει καμία ηλεκτρονική συναλλαγή, τότε το πρόστιμο για αυτόν θα είναι 286 ευρώ.

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές του 2017 για να μην επιβληθεί πρόστιμο (ποσά σε ευρώ)
Ετήσιες Αποδοχές Αξία Ηλεκτρονικών Συναλλαγών Πρόστιμο μη διενέργειας συναλλαγών

2.000

200

44

4.000

400

88

6.000

600

132

8.000

800

176

10.000

1.000

220

12.000

1.300

286

14.000

1.600

352

16.000

1.900

418

18.000

2.200

484

20.000

2.500

550

22.000

2.800

616

24.000

3.100

682

26.000

3.400

748

28.000

3.700

814

30.000

4.000

880

32.000

4.400

968

34.000

4.800

1.056

36.000

5.200

1.144

38.000

5.600

1.232

40.000

6.000

1.320

42.000

6.400

1.408

44.000

6.800

1.496

46.000

7.200

1.584

48.000

7.600

1.672

50.000

8.000

1.760

60.000

10.000

2.200

70.000

12.000

2.640

80.000

14.000

3.080

90.000

16.000

3.520

100.000

18.000

3.960

Ποιες δαπάνες “περνούν” για το αφορολόγητο

Όλες οι δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών λαμβάνονται υπόψη. Αρκεί να περιλαμβάνονται σε συγκεκριμένες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή.

Ουσιαστικά εξαιρούνται ελάχιστα: τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων, οι δαπάνες υγείας (ανήκουν σε άλλη κατηγορία εξαιρέσεων από τον φόρο), αλλά και όσες δαπάνες δεν είναι καταναλωτικές. Στην περίπτωση δαπανών των κοινόχρηστων χώρων που εξοφλούνται από τον διαχειριστή μίας πολυκατοικίας με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, λαμβάνονται υπόψιν αφού επιμεριστούν στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων.

Oι καταναλωτικές δαπάνες που “χτίζουν” το αφορολόγητο

Αλκοολούχα ποτά και καπνός, τσιγάρα, πούρα

Ρούχα και υποδήματα, υφάσματα, υπηρεσίες συντήρησης/καθαρισμού

Δαπάνες για στέγαση (τιμολόγια ΔΕΚΟ, θέρμανση, συντήρηση κ.λπ.), εκτός ενοικίων και αγοράς κατοικίας

Αγορά διαρκών αγαθών όπως επίπλων, φωτιστικών, λευκών ειδών, συσκευών και σχετικών υπηρεσιών

Μεταφορές. Από καύσιμα, εισιτήρια και συνεργεία αυτοκινήτων έως μαθήματα οδήγησης (εξαιρείται η δαπάνη για αγορά οχημάτων πλην ποδηλάτων και για τέλη κυκλοφορίας)

Επικοινωνίες (κινητή, σταθερή, ταχυδρομεία, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.λπ.)

Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες. Από εισιτήρια για θεάματα έως αγορά φωτογραφικών μηχανών και υπολογιστών (εξαιρείται η αγορά σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών)

Δίδακτρα για εκπαίδευση κάθε βαθμίδας

Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια

Άλλα αγαθά και υπηρεσίες όπως κομμωτήρια, είδη προσωπικής φροντίδας, νομικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες φύλαξης ατόμων

Σημείωση: Δεν καλύπτονται δαπάνες υγείας ή όσες δεν θεωρούνται καταναλωτικές, όπως για παράδειγμα αγορά κατοικίας, πληρωμή φόρων, δόσεις στεγαστικών δανείων, ή αγορά μετοχών ή ομολόγων
Ποιοι εξαιρούνται

Εξαιρούνται πλήρως από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής οι φορολογούμενοι 70 ετών και άνω, άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση, και οι φορολογικοί κάτοικοι της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. Αυτοί θα μπορούν να αποδεικνύουν τις δαπάνες τους με χάρτινες αποδείξεις.

Εξαιρούνται εθελοντικά (δηλαδή αν θέλουν μπορούν να κάνουν χρήση του μέτρου):

  • δημόσιοι λειτουργοί/υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή
  • φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή
  • ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών και συνταξιούχων
  • φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων
  • φορολογούμενοι που δεν έχουν εισόδημα από καμία κατηγορία ή έχουν εισόδημα μόνο από κεφάλαιο ή/και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ
  • όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ
  • όσοι είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)
  • οι φαντάροι
  • όσοι βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών).

Δεν θα δίνουν ούτε χάρτινες αποδείξεις:

Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, οι στρατιωτικοί που υπηρετούν στην αλλοδαπή, όσοι εργάζονται στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα και οι φυλακισμένοι.

Πώς μοιράζουν τις δαπάνες τα ζευγάρια:

Το ποσό των δαπανών δηλώνεται ατομικά από κάθε σύζυγο ή από κάθε μέρος ενός συμφώνου συμβίωσης. Αν ένας έχει παραπάνω δαπάνες, το πλεονάζον ποσό μπορεί κατά την εκκαθάριση να μεταφερθεί στον άλλο σύζυγο. Αντίστοιχα, αν κάποιος από τους δύο δεν πρέπει να μαζεύει αποδείξεις ηλεκτρονικά, μπορεί να παραχωρεί τη δαπάνη του στον σύζυγο ή σύντροφό του. Στους κοινούς λογαριασμούς, η συναλλαγή θα πιστώνεται στον πρώτο δικαιούχο.

Δαπάνες με πιστωτικές κάρτες:

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες που εξοφλούνται με πιστωτικές κάρτες, δεν εξετάζεται ο τρόπος εξόφλησης αυτών (εφάπαξ ή σε δόσεις), όπως διευκρινίζει το ΥΠΟΙΚ.

Δαπάνες σε λογαριασμούς ΔΕΚΟ:

Για τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ που είναι σε όνομα διαφορετικό από αυτού που καταβάλλει το ποσό, γίνονται δεκτές οι δαπάνες, αν αυτός που πληρώνει είναι και ο πραγματικός χρήστης του ακινήτου.

Πώς αποδεικνύεται η δαπάνη:

Για την απόδειξη της εξόφλησης με ηλεκτρονικά μέσα γίνεται δεκτό κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά κατάσταση κίνησης τραπεζικού λογαριασμού (bank statement) ή αντίγραφο κίνησης τραπεζικού λογαριασμού, αναλυτική εικόνα καρτών, αποδεικτικά κατάθεσης ή εξόφλησης, αντίγραφο του τερματικού μηχανήματος (POS) κ.λπ.

Πού θα πληρώνω με POS:

Η καθυστέρηση στις αποφάσεις για την υποχρεωτική εγκατάσταση τερματικών μηχανημάτων POS, αλλά και οι αντιδράσεις που υπάρχουν από κλάδους, καθιστούν το 2017 μία μεταβατική περίοδο.

Πάντως, πλέον ο κύβος ερρίφθη και 15 κατηγορίες επιχειρήσεων τρέχουν για να αποκτήσουν POS καθώς θα πρέπει να συμμορφωθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου. Περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων δραστηριότητες σχετικές με την επισκευή μηχανολογικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, τις τηλεπικοινωνίες, την υγεία, την εκπαίδευση, την παροχή ενέργειας και υδροδότησης. Αφορούν επίσης επαγγέλματα σχετικά με ηλεκτρικές, υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις, με την πώληση, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων καθώς και των ανταλλακτικών τους. Υποχρεούνται να συμμορφωθούν επίσης το λιανικό εμπόριο, εστιατόρια, μπαρ, καφέ, κινηματογράφοι, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ταξιδιωτικά γραφεία κάθε είδους, μανάβικα, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, φούρνοι και ζαχαροπλαστεία, κάβες και καπνοπωλεία. Αφορά επίσης τα τυχερά παιχνίδια, τις ενοικιάσεις οχημάτων, είδη αναψυχής καθώς και τις υπηρεσίες που παρέχουν δικηγόροι, μηχανικοί, λογιστές και φοροτεχνικοί.

Πώς θα μάθω αν έχω καλύψει το αφορολόγητό μου:

Το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζει εφαρμογή με την οποίαν ο καταναλωτής θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για την αξία των συναλλαγών που έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά. Μέχρι τότε, η πηγή πληροφόρησης θα είναι οι τράπεζες και οι... χάρτινες αποδείξεις/παραστατικά. Μάλιστα, τράπεζες αρχίζουν και αναπτύσσουν ανάλογα εργαλεία ενημέρωσης, ενώ δίνουν και κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών μέσω “επιβράβευσης”. Και από την πλευρά του υπουργείου έχει προαναγγελθεί σειρά κινήτρων, που ακόμη όμως εκκρεμούν.

Τι λένε οι ειδικοί

Ο φοροτεχνικός Ηλίας Χατζηγεωργίου εξηγεί ότι η συλλογή και φύλαξη αποδείξεων σε χάρτινη μορφή δεν έχει καταργηθεί. Αυτό που αλλάζει είναι ότι οι συναλλαγές πρέπει να είναι ηλεκτρονικές, προκειμένου να “χτιστεί” το αφορολόγητο. Διευκρινίζει ακόμα ότι δεν χρειάζεται να κρατά ο φορολογούμενος αντίγραφα από τα POS, αφού θα αποδεικνύει τη δαπάνη μέσα από τη συγκεντρωτική ενημέρωση που θα παρέχουν οι τράπεζες.

Ωστόσο, σε φυσική μορφή οι αποδείξεις θα πρέπει να φυλάσσονται, αφού στην σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναφέρεται ρητά ότι «τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη δαπάνη για απόκτηση αγαθών και λήψη υπηρεσιών φυλάσσονται από τους φορολογούμενους μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης». Ο κ. Χατζηγεωργίου εκτιμά ότι η πιθανότητα ελέγχου είναι εξαιρετικά μικρή, αλλά σε κάθε περίπτωση αυτό ορίζει ο νόμος. Ο φοροτεχνικός Χαράλαμπος Καράμπελας σημειώνει επίσης ότι πρέπει να διατηρούνται τουλάχιστον για μία 5ετία.

Ακόμα και κάποια ανήλικα θα πρέπει να μαζεύουν αποδείξεις

Σύμφωνα με τον φοροτεχνικό Αντώνη Μουζάκη, υπάρχουν περιπτώσεις μισθωτών οι οποίες αν και δεν ανήκουν στις εξαιρέσεις του νέου καθεστώτος, θα πρέπει να μαζεύουν και χάρτινες αποδείξεις προκειμένου να χτίσουν το αφορολόγητο της οικογένειάς τους. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι οικογένεια με ανήλικο το οποίο υποχρεούται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Όπως εξηγεί ο κ. Μουζάκης, ένα παιδί σε δύο περιπτώσεις πρέπει να υποβάλλει δήλωση: αν έχει το ίδιο μισθωτή εργασία (π.χ. αν δούλεψε περιστασιακά το καλοκαίρι ή αν έκανε κάποια μαθητεία) ή αν λαμβάνει σύνταξη από αποβιώσαντα γονέα. Τότε θα πρέπει να συλλέξει χάρτινες αποδείξεις (προφανώς ο γονέας ή ο κηδεμόνας του) διότι δεν έχει, ως ανήλικο, το δικαίωμα να εκδώσει κάρτα. Ανάλογα, εξηγεί ο κ. Μουζάκης, εξαιρούνται άνεργοι και δικαιούχοι του επιδόματος αλληλεγγύης (ΚΕΑ) αλλά για διαφορετικούς λόγους, διότι μπορεί να είναι αποκλεισμένοι από το τραπεζικό σύστημα. Αν όμως έχουν κάρτα και το επιθυμούν, μπορούν να συλλέγουν αποδείξεις ηλεκτρονικά.

Τι γίνεται με όσους έχουν μπλοκάκι

Αν ένας μισθωτός έχει και μπλοκάκι, τότε σύμφωνα με τον κ. Μουζάκη θα πρέπει πρώτα από όλα να δομήσει το αφορολόγητό του ως μισθωτός, με ηλεκτρονικές συναλλαγές. Θα πρέπει όμως να επιλέξει και να αφαιρέσει στη συνέχεια τις δαπάνες που θα μπορούν να καταχωρηθούν στα βιβλία της επιχείρησης, δηλαδή τα τιμολόγια και τις αποδείξεις που “περνούν” ως επαγγελματική δαπάνη. Σημειώνεται ότι αποδείξεις γίνονται δεκτές ως επαγγελματική δαπάνη αν έχουν αξία έως 100 ευρώ και αν εμπίπτουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες (ανάλογα με την δραστηριότητα που ασκεί ο επαγγελματίας, μπορεί να εμπίπτουν τα έξοδα κίνησης ή συντήρησης αυτοκινήτου, η αγορά χαρτικής ύλης, τα τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικές συσκευές κ.λπ.).

Δηλαδή, όπως υποστηρίζει και ο κ. Καράμπελας, ένας μισθωτός που έχει και Δελτίο Παροχής θα πρέπει να διαχωρίζει τις δαπάνες που αφορούν σε προσωπική χρήση και χρήση του επαγγέλματος. Αυτές που αφορούν στην ατομική του επιχείρηση και καταχωρούνται σε λογιστικά βιβλία δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το αφορολόγητο και ο φορολογούμενος οφείλει να κρατάει αρχεία, στα οποία να τις διατηρεί σε ξεχωριστές κατηγορίες.

Αποδείξεις με... μέτρο

Ο κ. Χατζηγεωργίου εφιστά την προσοχή μας: ο φορολογούμενος μισθωτός θα πρέπει να προσέξει κατά τη συλλογή αποδείξεων ώστε να μην το... παρακάνει. Δηλαδή, να μαζέψει δαπάνες ανάλογες με τον μισθό του. Και τούτο διότι αν οι αποδείξεις ξεπερνούν σε αξία τις απολαβές του, θα μπει σε άλλου είδους περιπέτειες με την εφορία.

Αν ένας φορολογούμενος δηλώσει πολύ μεγάλο ποσό δαπανών σε σχέση με τον μισθό του, δεν υπάρχει κάποια προφανής επίπτωση, αναφέρει ο κ. Καράμπελας. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι μεταφέρονται στο άλλο μέλος (π.χ. τη σύζυγο). Ωστόσο, σε πιθανό έλεγχο μελλοντικά, το θέμα μπορεί να εξεταστεί σε επίπεδο πόθεν έσχες, όπως ίσχυε πάντα.

Τελικά το μέτρο θα φέρει αποτέλεσμα;

«Το μέτρο, με δεδομένο ότι για τους φορολογούμενους είναι τιμωρητικού χαρακτήρα και δεν δίνει πραγματικό κίνητρο συλλογής αποδείξεων μέσω κάποιας ενδεχόμενης μείωσης φόρου, φοβάμαι ότι για άλλη μία φορά δεν θα πετύχει τον σκοπό του», εκτιμά ο κ. Χατζηγεωργίου. «Ο πραγματικός σκοπός θα έπρεπε να είναι η δημιουργία μιας σωστής φορολογικής συνείδησης για όλους, κάτι που ποτέ μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα δημιουργήσει μια σειρά προβλημάτων στις επιχειρήσεις, λόγω π.χ. υψηλών προμηθειών των τραπεζών», συμπληρώνει.

Για το μέτρο των αποδείξεων ο κ. Καράμπελας επισημαίνει ότι «είναι προφανές ότι προσθέτει άλλη μια γραφειοκρατική υποχρέωση-αγκύλωση στον πολίτη, χωρίς να του δίνει κάποιο ισχυρό κίνητρο, αφού το αφορολόγητο δεν ισχύει καν για όλους. Το μέτρο της συλλογής των αποδείξεων δεν έχει νόημα χωρίς καθολική αναγνώριση των δαπανών και πλήρη έκπτωσή τους από το εισόδημα. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα αποτελεσματικό, αποδοτικό, cost-effective και απαραβίαστο σύστημα για την είσπραξη φόρων –και μάλιστα το σύστημα αυτό θα πρέπει να γίνεται αντιληπτό ως δίκαιο, απλό και “ανώδυνο” από τους φορολογούμενους, ώστε να τύχει της απολύτου αποδοχής τους».

Σπούδασε Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Οικονομικές Σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάζεται ως οικονομικός συντάκτης από το 1997, αρχικά στον Επενδυτή, ακολούθως στην Ελευθεροτυπία και σήμερα στο Capital.gr και στην εφημερίδα Κεφάλαιο.

Διαβάστε ακόμα

Σχόλια

Εικόνα Anonymous
gplus
1

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.