Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κείμενο:
cover-e1027.jpg
Το ανακαινισμένο πλέον Ε-1027. [Manuel Bougot]

E-1027: το αριστούργημα της Αϊλίν Γκρέι που βανδάλισε ο Corbusier

Ο μεγάλος μεταμοντερνιστής, εκτός από σπουδαίος αρχιτέκτονας, ήταν και ένας άνθρωπος που ζήλευε. ​Ένα από τα σημαντικότερα κτίρια του 20ού αιώνα του έγινε εμμονή καθώς δεν μπόρεσε να αποδεχτεί το γεγονός πως σχεδιάστηκε από γυναίκα. Γι’ αυτό αποφάσισε να το καταστρέψει.
Το ανακαινισμένο πλέον Ε-1027. [Manuel Bougot]

Στη Ροκεμπρύν-Καπ-Μαρτέν στη νοτιοανατολική Γαλλία, πολύ κοντά στο Μονακό, φωλιασμένη ανάμεσα στα δέντρα με απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα, η οικία E-1027 αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία της αρχιτεκτονικής. Λιτή και λειτουργική, με τζάμια από το πάτωμα ως το ταβάνι που επιτρέπουν στο φως και στο γαλάζιο της θάλασσας να πλέουν μες στο σπίτι, με μικρά παράθυρα στρατηγικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να αφήνουν το δροσερό αεράκι να χαϊδεύει το πρόσωπο όποιου κάθεται στο συγκεκριμένο σημείο και γυάλινη οροφή έρχεται να επιβεβαιώσει τη θεωρία της Αϊλίν Γκρέι πως ένα σπίτι πρέπει να είναι «ένας ζωντανός οργανισμός κι όχι απλώς μια μηχανή για να ζούμε μέσα», σύμφωνα με τη διάσημη ρήση του Le Corbusier.

Το Ε-1027 είναι καρπός έρωτα. Της Ιρλανδής Αϊλίν Γκρέι με τον 15 χρόνια νεότερό της Ρουμάνο αρχιτέκτονα, κριτικό και εκδότη του περιοδικού L’ Architecture Vivante, Ζαν Μπαντοβίτσι, ο οποίος μοιραζόταν μια σοφίτα με τον Έλληνα δημοσιογράφο Χρήστο Ζερβό. Ο Μπαντοβίτσι είχε συμβάλλει καθοριστικά στην προβολή και την αναγνωρισιμότητα του Le Corbusier και ήταν εκείνος που παρακίνησε την ερωμένη του να ασχοληθεί με την αρχιτεκτονική, καθώς μέχρι τότε είχε υπάρξει καλλιτέχνις και επιτυχημένη

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη